رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: اعضای یک گروه واتساپی منتشر کننده مطالب غیر اخلاقی در فضای مجازی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، گفت: با رصد فضای مجازی با تلاش کارشناسان پلیس فتا، گروهی در شبکه اجتماعی واتساپ که ادمین و اعضای آن اقدام به انتشار فیلم و تصاویر غیراخلاقی کردند، شناسایی شدند و پرونده تشکیل و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: با انجام اقدام‌های فنی، مدیران گروه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند که با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه ارتکابی اعتراف کردند.

ابوطالبی گفت: این افراد و سایر اعضای گروه، مطالب مبتذل و مستهجن را در این گروه بارگذاری کردند و به وسیله سایر اعضا در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی بازنشر کردند.

او اظهار داشت: وجود کانال‌ها و گروه‌های غیر اخلاقی یکی از معضلات اصلی شبکه‌های اجتماعی است که سلامت خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

ابوطالبی گفت: افراد سودجو بدون در نظر گرفتن مشکلاتی که ممکن است از این طریق برای مردم ایجاد شود و کانون گرم خانواده‌ها از هم بپاشد دست به ایجاد چنین گروه‌هایی می‌زنند.

او تصریح کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود با توجه به اینکه انتشار کلیپ، فیلم و تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی بر اساس قانون جرم است به هیچ عنوان این گونه مطالب به وسیله کاربران در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده نشود.

ابوطالبی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و شماره ۰۹۶۳۸۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.