امام جمعه یزد گفت: کشور ما دچار مشکل عقب افتادگی در فرهنگ است و باید با ارائه راهکار‌های منسجم، دولت و مسئولان استان را در این زمینه یاری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه استان، در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) اظهار داشت: خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را در آیات زیادی با صفات و ویژگی‌های مختلف معرفی کرده به عنوان نمونه در آیه ۶۸ سوره قلم، به اخلاق آن حضرت اشاره کرده و خطاب به پیامبر می‌فرماید: «انک لعلی خلق عظیم» یعنی‌ای پیامبر تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری و اخلاق و لطف و محبت بی نظیر نبی اکرم (ص) به گونه‌ای بود که عقل در آن حیران است.

او ادامه داد: خداوند در آیه ۲۱ سوره احزاب، پیامبر را اسوه و الگو معرفی کرده و می‌فرماید: لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ، یعنی برای شما در زندگی پیامبر الگو و سرمشق نیکویی است و به واقع زندگی و شخصیت بی نظیر آن حضرت برای همه ما بهترین درس و الگو است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در کنار تمام صفات و ویژگی‌های پیامبر (ص)، خداوند سبحان به ما دستور داده که یکی از صفات آن حضرت را در نمازهایمان تکرار کنیم و آن عبودیت و عبد بودن پیامبر است، که همیشه در نماز می‌خوانیم و اشهد ان محمد عبده و رسوله، و همه صفاتی که به او نسبت داده شده، بخاطر بندگی و عبودیت پیامبر است.

او افزود: اگر پیامبر اسوه ما است، بخاطر عبد و بندگی خداست تا ما نیز از او الگو گرفته و عبد و بنده خدا باشیم و هر کس در عبد بودن بالاتر باشد به پیامبر خدا نزدیکتر و شبیه تر است و اطاعت از رسول خدا بدون عبودیت ارزش و فایده‌ای ندارد.

ناصری با اشاره به سالروز میلاد امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: مکتب امام صادق (ع) مکتب جدیدی بود که دین و مکتب را با برنامه ریزی و ایجاد چارچوب و پایه‌های مشخص مهندسی کرد و اول کسی که در عالم اسلام فقه و علوم را تخصصی کرد، امام صادق (ع) بود و در همه رشته‌ها و علوم مختلف متخصص تربیت کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد تصریح کرد: یکی از کار‌های مهم امام صادق (ع) که حوزه‌های علمیه باید به آن توجه ویژه داشته باشند، تربیت طلاب و نیرو‌های قوی، نخبه و متخصص در تمام علوم و رشته هاست.

او افزود: امام صادق (ع) از فرصت‌ها بهترین استفاده را کرد و با پایه گذاری مکتب فقهی فراگیر و دانش محور، تفکر و تعقل همراه با تدین را در علوم وارد کرد.

ناصری با اشاره به اول آبان، سالروز شهادت سید مصطفی خمینی (ره) فرزند ارشد امام راحل گفت: آقا مصطفی انسانی عارف و متواضع، رشد و کمال یافته در همه زمینه‌ها بود، در تمام علوم اجتهاد داشت و دارای نظریه‌های عمیق و اختصاصی در فقه و اصول بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم کمک و همکاری با مسئولان استان برای رفع مشکلات بیان کرد: باید با تدوین برنامه‌های دقیق و ارائه راهکار‌ها و پیشنهاد‌های منسجم، دولت و مسئولان استان را در مسیر رفع مشکلات از جمله مشکلات فرهنگی که دچار عقب افتادگی در آن هستیم، کمک و یاری کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار