همزمان با سالروز ولادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ۳ ایستگاه تلویزیونی دیجیتال در روستا‌های عشایری خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: برای بهره برداری از ۳ ایستگاه تلویزیونی دیجیتال که در روستا‌های عشایری چاه شولک، شند ملکی نهبندان و روستای خارستان از توابع بخش درح شهرستان سربیشه احداث شده، ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او افزود: با راه اندازی این ۳ ایستگاه، ایستگاه‌های دیجیتال استان به ۱۶۸ ایستگاه، پوشش دیجیتال در استان به ۹۷ درصد و در شهرستان نهبندان به ۹۵ درصد رسید.

 آینه دار با بیان اینکه این مناطق عشایری و کم جمعیت تاکنون از هیچ گونه پوشش رادیویی و تلویزیونی برخوردار نبوده اند اظهار کرد: با راه اندازی این ایستگاه ها، ۱۲۲ نفر در روستای چاه شولک، ۶۲ نفر در روستای شند ملکی و ۸۰ نفر در روستای خارستان از تصاویر تلویزیونی دیجیتال بهره‌مند می شوند.

 نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازنگری سند توسعه نهبندان، برای ارتقاء ایستگاه‌های دیجیتال و HD، اعتبارسنجی های لازم انجام شده تا پوشش دیجیتال در این شهرستان به ۱۰۰ درصد برسد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار