رئیس سازمان تعاون روستایی فارس، با توجه به حجم تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان، بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری توسط اتحادیه‌های تعاونی در فارس تاکید کرد و تخصیص اعتبارات سهل‌الوصول و کم بازده را راه گشای این بخش از کشاورزی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هدایت‌الله رحیمی رئیس سازمان تعاون روستایی فارس در جلسه تبیین جهش تولید با تاکید بر اینکه مجموعه تعاون روستایی خدمت رسان‌ترین مجموعه استان در دورترین نقاط و محروم‌ترین افراد است که نیاز به توجه و حمایت دارد، اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی یک شبکه خودگران و خدمات رسان است که در خدمت سازمان‌های اجرایی و به ویژه در خدمت جهاد کشاورزی است.

او افزود: تعاون روستایی ظرفیت زیرساخت خدمات رسانی در بخش کشاورزی را داراست و می‌تواند از این پتانسیل به صورت گسترده استفاده کند.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه از بین ۳۶ شهرستان استان در ۳۴ شهرستان دفتر مدیریت داریم و پتانسیل شبکه تعاون روستایی بر اساس تعاونی‌ها و نوع کارکردشان متفاوت است، عنوان کرد: عملکرد خدمات رسانی به بخش کشاورزی منوط به فعالیت گسترده و سودآوری تشکل‌های تحت پوشش است و در دو سال گذشته در زمینه فعالیت اقتصادی طوری عمل کردیم که بنیه اقتصادی شبکه قوی شود.

رحیمی بیان کرد: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های شبکه و تجربه بیش از نیم قرن در خرید و فروش محصولات کشاورزی و تامین نهاده‌های کشاورزان چنانچه تصدی‌گری بخش دولتی در زمینه خرید تضمینی گندم، جو، کلزا و ذرت دانه‌ای و توزیع نهاده‌های یارانه‌ای کود‌های شیمیایی و نهاده‌های دامی به این شبکه واگذار شود و حمایت اعتباری نیز تحقق پذیرد، می‌توان با رایزنی‌های درون و برون مرزی و رایزن اقتصادی وزارت خارجه تنظیم بازار محصولات کشاورزی را محقق کرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس همچنین گفت: چنانچه قرار باشد کشت قراردادی توسعه پیدا کند باید از حیطه تشکل‌ها بگذرد تا موفق شود، چرا که امکانات و زیرساخت‌ها موجود است و راه موفقیت این قضیه از تشکل‌ها می‌گذرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار