به گفته یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا، واشنگتن و هم پیمانانش با فشار‌های مالی زیادی روبرو هستند و نمی‌توانند به عراق تجهیزات نظامی بدهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، مارک کمیت، دستیار معاون وزیر دفاع سابق آمریکا گفت بودجه نظامی آمریکا حتی برای نگهداری هواپیما‌های اف- ۱۶ کافی نیست بنابراین نیاز به افزایش کمکهاست. مسئله فقط به آموزش یا سازماندهی در عراق نیست بلکه هزینه تجهیزات و تسلیحات مطرح است. پرسش آنجاست آیا این تسلیحات و تجهیزات برای تهدیداتی که عراق با آن‌ها روبروست مناسب است؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این به عهده مأموریت آموزشی آمریکا نیست که قول داده بود به عراق برای ثبات طولانی مدت کمک کند، گفت:  بله، اما تا حدی چنین است. آمریکا و هم پیمانانش در ائتلاف نیز با فشار‌های مالی زیادی روبرو هستند. اینجا می‌توانم بگویم با وزیر دفاع آمریکا هم صحبت کردیم بودجه عراق و حتی حمایت کشور‌های عربی خلیج (فارس) برای خرید همه این تجهیزات و نگهداری از آن‌ها کافی نخواهد بود، اما متأسفانه در هر ارتشی باید گزینه‌های دشواری وجود داشته باشد و معتقدم مسئولان این تصمیمات دشوار را درباره تجهیزات اساسی و اولویت‌ها در این خصوص خواهند گرفت.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و همراهانش در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق بلافاصله طرح خروج نیرو‌های آمریکا از خاک این کشور را در ۵ ژانویه ۲۰۲۰ تصویب کرد اما آمریکا همچنان با بهانه تراشی از خروج از خاک این کشور سر باز می‌زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار