سرپرست مرکز بهداشت شوش گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس در این شهرستان حدود ۵۰ درصد است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فیض الله دیناروند سرپرست مرکز بهداشت شوش گفت: خیلی‌ها فکر می‌کنند زدن واکسن کرونا به معنای حذف ماسک از چهره و بی‌توجهی به رعایت فاصله اجتماعی است در صورتی که زدن واکسن و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در کنار هم باعث جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح جامعه می‌شود.

او افزود: مهمترین علت شکل گیری شرایط کنونی کاهش استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است و مردم بدون توجه به اینکه لازمه کنترل کرونا، پرهیز از شرکت در تجمعات است به صورت دسته جمعی در فضا‌های عمومی و فروشگاه‌های سطح شهرستان تردد می‌کنند.

دیناروند بیان داشت: ضریب واکسیناسیون در روستا‌های شهرستان شوش مطلوب نیست و مسئولان و دهیاران باید نسبت به فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به دریافت واکسن اقدام کنند تا در این رابطه به متوسط استانی برسیم چنانچه رعایت اصول بهداشتی به همین منوال پیش برود و مردم نسبت به واکسیناسیون اقدام نکنند تغییر رنگ این شهرستان از زرد به نارنجی محتمل است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.