به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از electrek، شرکت اسپانیایی «سایلنس» که در بارسلونا قرار دارد، به تازگی از خودروی الکتریکی Silence S۰۴ خود رونمایی کرده است که در دو مدل با سطوح مختلف قدرت و سرعت تولید خواهد شد.
شرکت سایلنس، بیشتر برای مدلهای مختلف ماکسی اسکوتر برقی در مدلهای S۰۱، S۰۲ و S۰۳ شناخته شده است. این اسکوترها که با سرعت ۶۰ مایل در ساعت حرکت میکنند، بزرگتر از سایر اسکوترهای موجود در این صنعت هستند، اما این شرکت قصد دارد پا را از این فراتر بگذارد و به مدل جدید خود دو چرخ دیگر نیز اضافه کرده است.
خودروی الکتریکی S۰۴ در افتتاحیه دفتر مرکزی جدید این شرکت در بارسلون رونمایی شد. این خودرو در دو مدل L۶e و L۷e معرفی شده که نشاندهنده طبقهبندیهای قانونی متفاوت برای خودرویهای چهار چرخ در اروپا هستند.
خودروهای کوچک S۰۴، دو سرنشین را در این وسیله نقلیه ۲.۳۳ متری جا میدهند. به گفته این شرکت، طراحی مینیمالیستی به این دو خودرو اجازه میدهد تا در یک پارکینگ معمولی به راحتی قرار بگیرند. به لطف صندلیهای تاشو نیز بخشی از قسمت عقب خودرو شامل فضای ذخیره سازی است.
نسخه L۶e دارای حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت است و موتور آن نیز ۶ کیلووات خواهد بود و رانندگان با گواهینامه ساده موتور سیکلت AM میتوانند از آن استفاده کنند. این مجوز برای رانندگان ۱۴ تا ۱۶ ساله در بسیاری از کشورهای اروپایی رایج است. نسخه L۷e دارای حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت (۵۶ مایل در ساعت) و موتور بزرگتر ۱۴ کیلووات است. این مدل به گواهینامه رانندگی خودروهای معمولی نیاز دارد.
باتریهای چرخدار این دو محصول کاملا شبیه به باتریهای ساخته شده توسط شرکت سایلنس برای اسکوترهای برقی این شرکت هستند، البته ظرفیت بالاتری دارند. Silence S۰۴، با قیمت ۷۵۰۰ یورو معادل ۸۷۳۰ دلار آمریکا شروع میشود و همچنین امکان خرید خودرو بدون باتری نیز وجود دارد. این نوع از اتومبیلها در اروپا در حال تبدیل شدن به گزینههای محبوب هستند.
چنین وسایل نقلیه کم سرعت که به اختصار به نام LSV شناخته میشوند اخیرا در ایالات متحده نیز ظاهر شده اند. البته عمدتا به مدلهای وارداتی چینی محدود میشوند که برای استفاده در جادههای این کشور قانونی نیستند، زیرا در اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) ثبت نام نشده اند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
اگه اینا جایگزین ماشین هایه تک سرنشین بشن، روی ترافیک تاثیر گذاره و هم برای پارکینگ فضای کمتری می خواد.خودرو مناسب شهر های بزرگ.
دوما چرا وقتی اونها اجازه ورود خودروهای چینی رو نمیدن (بخاطر کیفیت بدش) ، ما داریم تو کشور طوری خودروی چینی پخش میکنیم انگار بهترین خودرو جهانه؟ گرچه تا زمانی که خودروهای داخلی ما وضعش اینی که هست باشه خوب باید هم خودروی چینی رو خوب ببینیم.
جالب بود .