میلیون‌ها نفر افغان با نزدیک شدن زمستان با خطر گرسنگی روبرو هستند

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان بانزدیک شدن زمستان با کمبود مواد غذایی و خطر گرسنگی ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

خشکسالی، همه گیری کرونا و خروج نهاد‌های امدادرسان به دنبال به قدرت رسیدن طالبان بحران کمبود مواد غذایی در این کشور را تشدید کرده است.

افغانستان با وجود اینکه یک کشور فعال در بخش کشاورزی است با این وجود این کشور نتوانسته است که مواد غذایی کافی را برای مردم خود تامین کند.

کمبود بارندگی و نبود امنیت سبب شده است که افغانستان به واردات مواد غذایی از خارج از این کشور وابسته شود. خشکسالی کشور‌های همسایه افغانستان را هم تحت تاثیر خود قرار داده است بنابراین افغانستان باید هزینه بالایی را برای کالا‌های ضروری بپردازد.

در ادامه عبدالرحمان راشد وزیر موقت کشاورزی طالبان گفت:افغانستان اخیرا بیشترین واردات را از کشورهایی، چون تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و پاکستان داشته است. افغانستان هم اکنون خودکفا نیست.
 

کشاورزان می‌گویند که خشکسالی امسال در افغانستان بدتر از سال‌های قبل بوده است و چاه‌هایی که آن‌ها برای آبیاری زمین‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کرده اند، خشک شده اند. طالبان می‌گوید که نیرو‌های خارجی در کمبود مواد غذایی نقش داشته اند.

در ادامه عبدالرحمان راضد وزیر موقت کشاورزی طالبان گفت:بحران کنونی مواد غذایی نتیجه مانع تراشی در مسیر ورود کمک‌های بین المللی به افغانستان و بلوکه شدن دارایی‌های افغانستان در کشور‌های دیگر است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.