مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: جهادگران این دانشگاه بیش از ۴۰۰ خدمات دارویی، درمانی و آموزشی رایگان به مردم مناطق محروم قروه و سنندج ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمد سلیمانی مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری اردو‌های جهادی در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی اظهار کرد: این اردو‌ها بستر ساز تحقق کلمه سازندگی، خودسازی و محرومیت زدایی است که در روستا‌های محروم و کم برخوردار با حضور دانشجویان و پزشکان دلسوز برگزار می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این اردوی جهادی که روز‌های پنج‌شنبه بیست و نهم و جمعه ۳۰ مهرماه جاری با همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت دانشجویی فرهنگی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ساکنان مناطق محروم در روستای مالوجه از توابع شهر دلبران در شهرستان قروه و ناحیه منفصل شهری نایسر در سنندج با حضور پزشکان متخصص، پزشک عمومی و اکیپ واکسیناسیون برگزار شد، بیش از ۴۰۰ بیمار ویزیت شده و از خدمات درمانی، دارویی و آموزشی برخوردار شدند.

او گفت: اکیپ تیم دندانپزشکی، پزشکی و مامایی در مناطق مذکور به درمان و معالجه بیماران پرداخته و در سه حوزه آموزش، پیشگیری و درمان به مردم این مناطق با توجه به تخصص و توان خود آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در حاشیه این اردوی جهادی اظهار داشت: اهمیت اردو‌های جهادی در بُعد ظاهر آن، خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و دومین بُعد مهم آن فراهم نمودن فرصتی برای خودسازی است.

حجت الاسلام محمد رضا اسفندی تصریح کرد: در این اردو‌ها سعی بر آن است به، ولی نعمتان خود و مردم این سرزمین خدمت کنیم و بنده خوب خدا بودن را تمرین کنیم.

او در پایان یاداور شد: برپایی اردو‌های جهادی بصورت دوره‌ای توسط دانشگاه در نقاط مختلف استان و در مناطق محروم برگزار می‌شود که امید است در آینده نیز شاهد استمرار برگزاری آن باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.