مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خبرداد ؛

نامگذاری بیش از ۱۳۶ هزار نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال خراسان شمالی به نام مبارک محمد و ترکیبات آن

زاهدی نیا گفت: ۱۳۶هزار و ۵۸۳ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک محمد و ترکیبات آن و ۷ هزار و ۵۲۶ واقعه ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق و ترکیبات هر دو در استان نامگذاری شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) گفت: براساس آخرین برآورد‌های جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۴۹۸ هزار و ۴۵۹ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۳ هزار و ۶۳۹ نفر را زنان تشکیل می‌دهند، که با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۱۳۶ هزار و ۵۸۳ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک محمد و ترکیبات آن و ۷ هزار و ۵۲۶ واقعه ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق و ترکیبات هر دو در استان نامگذاری شده اند.

او گفت : حدود ۲۷.۵ درصد با نام محمد و ترکیبات آن و ۲ درصد با نام جعفر یا صادق و ترکیبات هر دو نامگذاری شده اند.


بیشتر بخوانید


زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه بیان داشت: طی هفت ماهه امسال تعداد ۸ هزار و ۲۸۳ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۷۸۲ نفر از این تعداد با نام مبارک محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

پنج نام منتخب مردان نیز در هفت ماهه سال ۱۴۰۰، محمد، امیرعلی، علی، آریا و حسین می‌باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتار‌های فرهنگی مردم براساس آموزه‌های دینی است.

او افزود : جمعیت کل استان تا پایان هفت ماهه امسال ، ۹۹۲ هزار و ۱۳۴ نفر می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.