رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری البرز و قزوین در کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شادی حاضری، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان‌های البرز و قزوین، گفت: در راستای اجرای تفاهنامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی استان البرز و قزوین نمایشگاه مشترک صنایع دستی این دو استان در پارک ایران کوچک کرج برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز با بیان این که بازدید از این نمایشگاه رایگان است، افزود: در این نمایشگاه ۶۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان البرز و ۲۰ صنعتگر و هنرمند از استان قزوین و فعال رشته‌های مختلف صنایع دستی حضور خواهند داشت.

او با بیان این که هنرمندانی در رشته مس، فرش، گلیم، زیورآلات، چلنگری، سفال، چرم، شیشه، لباس محلی، معرق، غذا و شیرینی محلی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: هنرمندان زیادی از استان‌های مختلف متقاضی حضور در این نمایشگاه بودند.

حاضری با بیان این که افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسئولان ملی و کشوری در تاریخ پنجم آبان ماه ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در پارک ملی ایران کوچک برگزار می‌شود، گفت: ساعت بازدید از این نمایشگاه طی سه روز برگزاری از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ شب تعیین شده است و مراسم اختامیه این رویداد در روز جمعه ۷ آبان برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز افزود: از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و همچنین ایل شاهسوند، شرکت کنندگانی در نمایشگاه حضور خواهند داشت که با برپایی چادرسیاه مرتبط با این استان‌ها و پخت غذا‌های محلی، آش، نان و کلوچه محلی از میهمانان پذیرایی می‌کنند.

او با بیان این که هنرمندان مطرح مجسمه سازی هم در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری البرز و قزوین حضور پیدا می‌کنند، گفت: اجرای موسیقی محلی و هنر چهل تیکه بخشی دیگری از این نمایشگاه است.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.