مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد حوادث گاز گرفتگی مربوط به مشکلات سامانه دودکش وسایل گازسوز است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ۷۰ درصد حوادث گازگرفتگی را مربوط به مشکلات سامانه دودکش وسایل گازسوز اعلام کرد و گفت: برخی از شهروندان همزمان بافصل سرما بدون بررسی مسیر دودکش، وسایل گرمایشی را راه‌اندازی می‌کنند و همین غفلت احتمال بروز خطر را چند برابر می‌کند.

او افزود: شهروندان همین امروز نسبت به بررسی مسیر دودکش وسایل گرمایشی همانند بخاری اقدام کنند، چون یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی کارکنان شرکت گاز مشاهده صحنه‌های حادثه‌ای ناشی از انفجار یا نشت گاز طبیعی است که می‌توان با رعایت نکات بسیار ساده از آن جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: توصیه می‌شود قبل از نصب وسیله گازسوز از جمله بخاری گازی، حتما از باز بودن مسیر دودکش و وجود مکش کافی در آن مطمئن شوند بدین منظور برای این منظور می‌توان با استفاده از یک شعله کبریت یا شمعِ روشن از داخل منزل مسیر خروج دود را بررسی کرد. به نحوی که شعله را در دهانه دودکش قرار دهند و اگر شعله به سمت مجرای دودکش کشیده شد نشان می‌دهد که دودکش دارای مکش کافی است.

افتخاری بیان کرد: باید درون ساختمان هم از لوله‌های استاندارد استفاده کرد و از لوله‌های آلومینیومی نرم یا در اصطلاح آکاردئونی که مختص هود آشپزخانه هستند به هیچ عنوان برای بخاری استفاده نشود.

او با بیان این که ارتفاع معمول دودکش باید حداقل یک متر از سطح پشت‌بام باشد تصریح کرد: کلاهک دودکش اَشکال متعددی دارد که مناسبت‌ترین آن کلاهک‌های فلزی از جنس گالوانیزه و ضد زنگ به شکل حرف اچ (H) انگلیسی است.

انتهای پیام//ف.ب

برچسب ها: گازگرفتگی ، فصل سرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.