در پی افزایش قیمت گاز و بحران سوخت، وزیر خارجه اوکراین از آلمان خواست در مقابل فشار روسیه در زمینه عرضه گاز طبیعی ایستادگی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، روز جمعه در دیدار با نیکو پوپسکو، وزیر سابق امور خارجه مولداوی اعلام کرد اوکراین انتظار دارد موضع روشنی از آلمان درباره عرضه گاز طبیعی روسیه داشته باشد.

کولبا در مورد پیروزی مایا سندو در انتخابات ریاست جمهوری مولداوی، توجه خود را به مشارکت سندو در بستر کریمه در ۲۳ اوت (۱ شهریور) جلب کرد. او تصریح کرد که اوکراین از تمامیت ارضی مولداوی حمایت می‌کند.

امنیت انرژی از جمله موضوعاتی بود که در دیدار کولبا با پوپسکو مورد بحث قرار گرفت. کولبا در این دیدار گفت: «ما قبلاً به مولداوی گاز طبیعی ارسال کرده ایم. همکاری ما در این زمینه ادامه خواهد داشت. مولداوی و اوکراین می‌توانند با همکاری با یکدیگر بر فشار روسیه غلبه کنند.»

کولبا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد احتمال افزایش عرضه گاز طبیعی به اروپا مدعی شد که روسیه از گاز طبیعی به مثابه سلاح استفاده می‌کند.

وزیر سابق امور خارجه مولداوی نیز از تمامیت ارضی دو کشور حمایت و از اوکراین به دلیل نقشش در حل مسالمت آمیز مشکل ترانس‌نیستریا – منطقه‌ای در شمال مولداوی- تشکر کرد.

پوپسکو با تأیید امکان تامین گاز طبیعی از اوکراین اعلام کرد که دو طرف درباره سفر بدون گذرنامه بین اوکراین و مولداوی به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار