شاملو گفت: ما به جدیت دنبال مسکن محرومین هستیم.

شاملو معاون عمرانی روستایی و طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه افتتاح چند طرح روستایی در تفرش در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: ما به جدیت دنبال مسکن محرومین هستیم.

شاملو با اشاره به اینکه گردشگری از زود بازده‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود افزود: با گردشگری میتوانیم روستا‌ها را احیا کنیم.

او اضافه کرد: امروزه صددرصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و تعدادی از روستا‌های زیر ۲۰ خانوار دارای طرح هادی مصوب هستند.

معاون عمرانی روستایی و طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: ۹۰۰ روستای استان مرکزی دارای طرح هادی است و میانگین شاخص برداری از طرح روستا‌ها در ۵۴ درصد و در روستا‌ها ۶۲ درصد است و بیش از ۶۲ درصد زمین‌های روستایی مقاوم سازی شده اند.

او ادامه داد: در این سفر مقرر شد اعتبارات ملی استان مرکزی را در زمینه گردشگری و تهیه قیر برای آسفالت روستا‌ها تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای امسال منظور کنیم.



حاج علی بیگی فرماندار تفرش هم گفت: در حال حاضر شهرستان تفرش حداقل به هزار واحد مسکن نیاز دارد و۷۰ کیلومتر چشمه آب هفتیان تقریبا آماده بهره برداری است.

حاج علی بیگی افزود: در شهر‌هایی مثل تفرش، آشتیان که مشخصه گردشگری دارند باید ظرفیت‌های دیگری هم به جز جمعیت ساکن در شهرستان در نظر گرفت.

در این سفر با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و مسئولان استان مرکزی و شهرستان تفرش طرح سنگ فرش و جداره سازی روستای دلارام با اعتبار ۶۷۰ میلیون تومان و ۴ هزار متر مربع سنگ فرش و هزار متر جدکل گذاری و جداره به بهره برداری رسید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
مسکن ملی استان مرکزی شهر اراک نداره بعد باید 5 سال هم توی شهرهای دیگه ساکن باشی که بهت امتیاز بدن . الان یکی که توی اراک زندگی کرده و میکنه نمیتونه حتی برای مهاجران ثبت نام داشته باشه !!! مسخره است