دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تروریستی خواندن برخی سازمان‌های فلسطینی اقدامی عجولانه و بی منطق است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نهادهای حقوق بشری بین المللی به اقدام رژیم صهیونیستی در  تروریستی اعلام کردن نهادهای بشردوستانه فلسطینی واکنش نشان داد. 

بر این اساس، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: قانون مبارزه با تروریسم نباید برای محدود کردن اقدامات بشردوستانه و مشروع مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری از دلایل این اقدام مبهم و کاملاً نامربوط به نظر می‌رسد. این اتهامات می‌تواند به اقدامات بشردوستانه این سازمان‌ها آسیب بزند و مانع از کار آن‌ها شود.

سازمان دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل نیز در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند: این تصمیم می‌تواند به تشدید اختلافات منجر شود و نتایج نگران کننده‌ای به همراه داشته باشد. این اقدام اسرائیل فعالیت‌های صلح آمیز سازمان‌های جامعه مدنی فلسطینیان را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

روز جمعه به دستور بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی به اتهام همکاری با «جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین»، سازمان تروریستی اعلام شدند.

روزنامه عبری جروزالم پست در وب سایت خود اعلام کرد این تصمیم توسط وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی و با دستور بنی گانتس گرفته شده است.

طبق اعلام این وبسایت این ۶ سازمان شامل: «الضمیر لرعایه الاسیر و حقوق الانسان»، «الحرکه العالمیه للدفاع عن الاطفال-فلسطین»، «الحق»، «اتحاد لجان العمل الزراعی»، «اتحاد لجان المراه العربیه» و «مرکز بیسان للبحوث والانماء» هستند.

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای این تصمیم صهیونیست‌ها را حمله‌ای دیوانه‌وار ازسوی مقامات رژیم اشغالگر علیه نهاد‌های مدنی و حقوقی فلسطینی عنوان کرد و ادعای تروریستی بودن این سازمان‌ها را به طور قاطع رد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار