طبق آمارها درصد فوت افرادی که در برابر کرونا واکسینه نشده اند، از افرادی که یک یا دو دُز واکسن را دریافت کرده اند بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خطر بیماری کرونا همچنان وجود دارد و روزانه تعداد زیادی از افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند و برخی‌ها نیز جان خود را به دلیل ابتلاء از دست می‌دهند.

در این بین دو راه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن می‌توانند ناجی ما از بند کرونا باشند تا بتوانیم راحت‌تر نفس بکشیم.

تزریق واکسن کرونا این روز‌ها در خراسان جنوبی به صورت عادی انجام می‌شود و بسیاری از مردم که واجد شرایط تزریق واکسن هستند برای تلقیح اقدام می‌کنند.

دشمنی با خود در صورت پشت گوش انداختن تزریق واکسن

در مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با یک شهروند بیرجندی به گفتگو نشستیم تا از او در خصوص ضرورت تزریق واکسن بپرسیم.

او می‌گوید: در حال حاضر خطر پیک ششم کرونا وجود دارد و باید حتما با استفاده از واکسن، سپر دفاعی را در برابر ویروس کرونا ایجاد کرد تا به آن مبتلا نشد.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی اظهار می‌کند: هر کس بخواهد واکسن زدن را پشت گوش بیندازد، در واقع با خودش دشمنی می‌کند، زیرا واکسن برای سلامتی خود فرد مفید است.

او بیان می‌کند: آن‌هایی که واکسن زدن را سخت می‌گیرند، در زمان ابتلاء به کرونا، سخت نفس خواهند کشید و پشیمانی در وجودشان احساس خواهد شد.

این شهروند ادامه می‌دهد: مردم باید حتما در کنار تزریق واکسن کرونا به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز توجه ویژه کنند تا از شیوع هر چه بیشتر کرونا جلوگیری شود.

واکسن زده ها ۱۱ درصد کمتر می میرند

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص اهمیت تزریق واکسن گفت: طبق تحقیقات، دو هفته پس از تزریق واکسن کرونا ایمنی مناسبی در برابر این ویروس در بدن ایجاد می‌شود.

او افزود: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به کرونا بین افرادی که واکسن را تزریق کرده اند، ۱۱ درصد کمتر از مرگ و میر افرادی است که واکسن تزریق نکرده اند.

دهقانی اظهار کرد: ۷۳ درصد جمعیت واجد شرایط خراسان جنوبی برای تزریق واکسن، دُز اول و ۴۰ درصد واکسن زده ها، دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تعداد زیادی از فوتی‌های این چند روز بر اثر ابتلاء به کرونا را افرادی تشکیل دادند که هیچ واکسنی را دریافت نکرده بودند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار