حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان سفر استانی در فرودگاه اردبیل با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر و در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در فرودگاه اردبیل گفت: با وجود ظرفیت بی‌نظیری که در استان اردبیل مشاهده می‌شود، اما مشکلاتی همچون بیکاری و عدم دسترسی به برخی امکانات و زیرساخت‌ها مردم را گله‌مند و ناراحت کرده است.

او تصریح کرد: قبل از ورود به استان اردبیل در نشستی که مدیران استانی و کشوری انجام دادند، طرح‌های اولویت‌دار برای تکمیل و راه‌اندازی در دستور کار قرار گرفت و ما تلاش خواهیم کرد تا همه مصوبات سفر را تا پایان امسال عملیاتی کنیم.

رئیس جمهور گفت: به هیچ وجه طرح جدید و پروژه نوعی را در استان آغاز نکردیم بلکه تلاشمان بر این است تا با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام رنج و درد مردم را در این استان کاهش داده و اسباب شادی و خرسندی آن‌ها را مهیا کنیم.

رئیسی به سفر یک روزه خود به اردبیل و ورود به منطقه مغان اشاره کرد و افزود: کشت و صنعت مغان در تأمین امنیت غذایی نقش بسیار مهمی دارد و ما با قدر دانستن این ظرفیت عظیم سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا ظرفیت اشتغال را در این مجموعه دولتی افزایش داده و به بیش از دو هزار نفر برسانیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید تمام مسئولان هم و غم خود را بر اشتغال، افزایش تولید و تأمین زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران قرار دهند تا ارزش افزوده بیشتری را در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.

رئیس جمهور با اظهار گلایه از طرح نیمه‌تمام و رها شده آبیاری مدرن در کشت و صنعت مغان اضافه کرد: این امر خسارات زیادی را به این مجموعه تولیدی وارد می‌کند در حالی که با فازبندی و زمانبندی مشخص می‌توان طرح‌های توسعه‌ای را در این حوزه به سرانجام رساند.

رئیسی تکمیل سد‌ها و به سامان رساندن طرح‌های متعدد آبرسانی را در گذر از خشکسالی و بحران کم آبی یادآور شد و بیان کرد: وزیر نیرو گزارش جامعی را از وضعیت منابع آب استان در شورای اداری مطرح کردند که قطعاً با تأمین اعتبار مورد نیاز در کنار تکمیل سد‌ها و طرح‌های آبرسانی تدبیری مناسب برای انتقال آب از منابع فراحوزه‌ای نیز انجام خواهد شد.

او به وضعیت جاده‌های مواصلاتی استان و گلایه مردم از تلفات بیشمار در تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و ادامه داد: ما وظیفه داریم جان مردم را محترم شمرده و با بهبود شرایط و توسعه بزرگراه‌ها به ایمنی تردد‌ها و سفر‌ها کمک کنیم.

رئیس دولت سیزدهم مطالبه ۱۵ ساله مردم اردبیل را در تکمیل راه آهن و شنیدن سوت قطار یادآور شد و اظهار کرد: نباید بیش از این، این پروژه را طولانی کرد چرا که به اندازه کافی راه آهن اردبیل به درازا کشیده شده و در بودجه سال آینده از منابع مختلف به ویژه فروش مازاد دارایی دولت تلاشمان بر تکمیل خط ریلی اردبیل است.

رئیسی تصریح کرد: در بخش کشاورزی که اقتصاد اول استان است، توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد کارخانه‌های جدید بسیار اهمیت دارد و در کنار آن راه‌اندازی منطقه آزاد به عنوان مطالبه به حق مردم این منطقه در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هاست.

او با بیان اینکه نباید مناطق آزاد به مرکز واردات تبدیل شود، گفت: فلسفه مناطق آزاد تبدیل این مناطق به مرکز تولید و صادرات است و ما در دولت سیزدهم تلاش خواهیم کرد تا با سر و سامان دادن به وضعیت مناطق آزاد آن‌ها را کارآمدتر کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار