حاجی‌بابایی گفت: از اکنون صحبت کردن درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق برای سال آینده، غیر کارشناسی است زیرا اسفند در مجلس برای افزایش حقوق و دستمزد تصمیم‏‌گیری می‏‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: از اکنون صحبت کردن درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق برای سال آینده، غیر کارشناسی است، زیرا از اسفند در مجلس براساس لایحه دولت و امکانات، شرایط، تورم و سایر شاخص‌‎‌های کشور برای افزایش حقوق و دستمزد تصمیم‏‌گیری می‏‌شود.

او افزود: رقم، منابع و مصارف بودجه، شاخص‎‌های کلان اقتصادی و نگاه و تصویرپردازی از وضعیت اقتصاد سال آینده همه این‎ موارد در افزایش حقوق و دستمزد و جمع‎‌بندی آن در بین مجلس و دولت تاثیرگذار است.

 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس هفتم قانون خدمات کشوری نوشته و روی آن خیلی کار شد و نتیجه آن نیز رضایتمندی عمومی به‌ویژه برای بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی بود.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: با این وجود از مجلس هفتم به بعد هم مجلس و هم دولت در این پریشان حالی و خارج شدن حقوق و دستمزد از ریل عدالت‌‎محوری و عقلانیت کمک کردند.

او ادامه داد: ۲۱ دستگاه مهم و تاثیرگذار از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شدند و هر کدام برای خود حقوق ویژه تعریف کردند.


بیشتر بخوانید


 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط کنونی قانون مدیریت خدمات کشوری تنها برای معلمان و شماری از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی باقی مانده است و سایر دستگاه‌‎ها سامانه حقوق خاص خود دارند که در نتیجه این وضعیت هرچه بودجه تزریق می‌شود نارضایتی پایان پیدا نمی‏‌کند.

حاجی بابایی افزود: در این زمینه سازمان برنامه و بودجه کمیته‌ای را مشخص کرده است تا در زمینه حقوق و دستمزد پس از بررسی یک تصمیم ملی بین دولت، مجلس و مجموعه نظام گرفته شود تا همه احساس عدالت و رضایت کنند.

به‌کارگیری بومی‌های بوشهر در طرح‌های نفت و گاز و پتروشیمی بخوبی محقق نشد

او درخصوص سفر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر گفت: در این سه روز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، برخی از سکو‌های نفتی و گازی بازدید، در نشست‌های شورا‌های برنامه‌ریزی استان بوشهر و شهرستان دشتی شرکت کردند، در گمرک و حوزه کشاورزی استان بوشهر حضور یافتند و مشکلات این حوزه‌‏ها را بررسی کردند.

این نماینده مجلس ادامه داد: حل برخی از مشکلات به تصویب قوانین و برخی نیز به اجرا نیاز دارد.

حاجی بابایی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه نیز موضوع به‌کارگیری بومی‌های استان بوشهر در طرح‌های نفتی و گازی و صنایع پتروشیمی این استان بخوبی محقق نشده و سعی می‌شود در برنامه هفتم قوانین محکم‌تری برای تحقق این موضوع تدارک دیده شود.

او همچنین با اشاره به مشکل کم آبی در استان بوشهر افزود: می‏‌طلبد در برنامه هفتم توسعه تامین آب استان‌های ساحلی به طور جدی‌تری دنبال شود.

 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره احداث راه آهن بوشهر- شیراز نیز باید صنایع بزرگ و به‌ویژه پتروشیمی سهم خود را در مسئولیت اجتماعی بخوبی محقق کنند.

حاجی بابایی بیان کرد: طرح تحول نخلستان در استان بوشهر نیز از طرح‌های مهم است که باید زمینه برای اجرای آن بخوبی فراهم شود، زیرا در رونق بخشی به حوزه کشاورزی و اقتصاد این استان نقش چشمگیری دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.