مردم هرمزگان از ابتدای امسال ۳۰میلیارد تومان زکات پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان حجت الاسلام مهری مدیر کل امور اجرایی ستاد زکات کشور با اشاره به پرداخت ۳۰میلیارد تومان زکات در هرمزگان گفت: مردم استان هرمزگان، مردمی معتقد، متدین، اهل خیر و احسان هستند و به رغم خشکسالی‌ها و مشکلات اقتصادی موجود همواره به نیازمندان کمک می‌کنند.

وی گفت: عمده‌ی این وجوهات صرف امور معیشتی فقرا و مددجویان شامل؛ بسته‌های معیشتی، جهیزیه، درمان، خرید تبلت‌های دانش آموزی، هزینه بیماران و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌شود.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور با اشاره معنویات و برکات زکات در جامعه گفت: همانطور که خدواند متعال فرموده است، زکات در کنار نماز از جایگاه عظیمی برخورد دار است.
حجت الاسلام مهری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در سال ۹۶ در خصوص زکات گفت: ایشان فرموده‌اند فریضه زکات باید در سرلوحه امور قرار گیرد و تاکید کرده اند که کسانی که در بحث زکات کار می‌کنند، مجاهدند و باید به صورت پژوهشی و معرفتی به این امر در جامعه بپردازند.

وی گفت: اگر زکات بطور صحیح در جامعه تبیین و ترویج شود دیگر معضلاتی همچون وجود کارتن خوابی، تکدی گری و کودکان کار در جامعه اسلامی معنا نخواهد داشت.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.