مدیر کل انتقال خون استان کرمان از کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در تمام گروه‌ها به ویژه o منفی و AB مثبت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ایرج شکوهی، مدیر کل انتقال خون استان کرمان با اشاره به این موضوع که همه ساله با شروع فصل سرما و کاهش دمای هوا و همچنین کوتاه شدن طول روز، میزان مراجعه به مراکز اهدای خون کاهش می‌یابد از نیاز انتقال خون استان به تمام‌های گروه‌های خونی علی الخصوص O منفی و AB مثبت خبر داد.

او وجود بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی در استان که مصرف کننده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ذخیره خون هستند، همچنین ۴۲ موسسه درمانی دولتی، خصوصی، نظامی، خیریه و تامین اجتماعی در استان، آمار بالای تصادفات، افزایش اعمال جراحی و ... را از دلایل مصرف بالای خون در استان نام برد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان افزود:عمر برخی فرآورده‌ها مانند پلاکت ۳ تا ۵ روز است که اگر مراجعه مداوم وجود نداشته باشد بیمارانی که برای درمان نیاز به این فرآورده دارند با مشکل مواجه می‌شود.

شکوهی گفت:کسانی که به کرونا مبتلا شده اند و بهبود پیدا کرده اند می‌توانند ۲۸ روز پس از بهبودی با خیال راحت برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون سراسر استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: از تمام همشهریان و هم استانی‌های عزیز درخواست داریم بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

او افزود: تمام دستورالعمل های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود و همشهریان می‌توانند با خیال راحت به پایگاه‌های اهدای خون در سراسر استان مراجعه نمایند و به خاطر داشته باشند که همیشه چشمان یک نیازمند به خون منتظر حضور آن ها است.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.