طرح جهش تولید محصولات کشاورزی به همت ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در دیمزارها و مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام این استان با اشاره به اینکه اکنون در فصل کشت در مناطق سردسیری هستیم طرح جهش تولید محصولات کشاورزی در دیم زارهای شهرستان‌های بویراحمد، مارگون و دنا آغاز شد گفت:  این طرح برای افزایش بهره‌وری از ظرفیت اراضی دیم کشور به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از دو سال پیش در ۵ استان کشور اجرا شد.

شایان نادری افزود: امسال با مشارکت وزارت کشاورزی این طرح در ۱۵ استان دیگر در مساحت ۲.۶ میلیون هکتار آغاز شد که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از جمله این استانها است و این طرح در یک بازه پنج ساله ادامه دارد.

نادری با بیان این که در سال اول در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم محصولات استراتژیک شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه و کلزا کشت می‌شود افزود: به همین دلیل مشوق‌هایی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به کشاورزان داده خواهد شد.

نادری اعطای وام قرض الحسنه برای خرید ادوات کشاورزی به متقاضیان، پرداخت بیمه محصولات کشاورزی، خرید و توزیع نهاده ها از جمله بذر و سم و کود دانست.

او بیان کرد: وظیفه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای رونق تولید این است که فضا را جهت تشویق کشاورزان برای اجرای این طرح آماده کند و در این طرح با استفاده از روشهای نوین کشت و آموزش‌های لازم درصد هستیم تا کشاورزان روش سنتی کشت را کنار گذاشته و به سمت کشت نوین و مدرن روی آورند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان گفت: امیدواریم که در ۵ سال اول شاهد افزایش ۳۰ درصدی تولید محصول در هر هکتار باشیم.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.