با کاهش آمارهای مربوط به کرونا در خراسان جنوبی، دوباره سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم کم شده و باید انتظار رسیدن موج ششم کرونا را داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خیال‌های آسوده برخی از مردم و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کرونای مرموز را آماده خیز ششم در خراسان جنوبی کرده است.

موج ششم کرونا پشت درب‌های عادی انگاری کمین کرده است و آمار‌ها از کمرنگ شدن رعایت شیوه نامه‌ها حکایت دارد.

رعایت‌هایی که می‌تواند وضع موجود را بهتر یا بدتر از آنچه هست کند.

پایین آمدن آمارها  و کاهش سطح رعایت بهداشت

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: اگر مردم واکسن نزنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، دوباره آمار‌های ابتلا به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن روند صعودی می‌گیرد.

او ادامه می‌دهد: هر زمان که آمار‌ها پایین می‌آید و محدودیت‌ها کم می‌شود، مردم به شیوه نامه‌ها کم توجه می‌شوند و عده‌ای اصلا رعایت نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی بیان می کند: وضعیت استانمان وخیم نیست، اما عالی هم نیست و به نظر می‌رسد با واکسینه شدن بیشتر هم استانی ها، اندکی خیال‌ها آسوده‌تر شده است.

او عنوان می کند: در هر شرایطی تا پایان همه گیری کرونا باید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایبند بود؛ موج ششم کرونا در کمین است و اگر رعایت نکنیم می تواند ظاهر شود.

شلوغی‌های شهر نشان می‌دهد که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمرنگ‌تر شده است؛ موضوعی که سبب شده است تا خراسان جنوبی در ردیف استان‌هایی قرار بگیرد که به استقبال موج ششم کرونا می‌روند.

بیرجند در تعداد مبتلایان جدید به کرونا پیشتاز است

اما سری هم بزنیم به آمارهای مربوط به کرونا در خراسان جنوبی تا ببینیم وضعیت این بیماری در استان چگونه است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۲۹۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۷۲ بیمار جدید شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۶۰ مورد از بیرجند، ۴ مورد از بشرویه، ۳ مورد از درمیان، ۸ مورد از زیرکوه، ۴ مورد از سرایان، ۹ مورد از سربیشه، ۱۰ مورد از طبس، ۲۴ مورد از فردوس، ۵ مورد از خوسف، ۳۱ مورد از قاین و ۱۶ مورد از نهبندان بوده اند.

شریف زاده بیان کرد: همچنین از ۶۱۵ تست سریع کرونا ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۳ نفر کرونا مثبت اند.

او ادامه داد: از این تعداد ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

شریف زاده عنوان کرد: با ثبت ۳ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار