سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد توافق تجاری بین پکن و واشنگتن هم برای هر دو طرف و هم کل جهان سودمند است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شو جوئتینگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز پنجشنبه اعلام کرد توافق تجاری بین پکن و واشنگتن هم برای هر دو طرف و هم کل جهان سودمند است، بنابراین دو کشور باید راه را برای اجرای آن هموار کنند.

جوئتینگ در یک جلسه توجیهی گفت: هر دو طرف باید تلاش مشترکی را در ایجاد فضا و شرایط برای برقراری توافقات تجاری و اقتصادی انجام دهند. چین همیشه مطمئن بوده است که حذف تعرفه‌های اضافی با منافع اساسی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هر دو کشور مطابقت دارد و همچنین برای احیای اقتصاد جهانی مفید است.

در اوایل اکتبر، لیو هی، معاون نخست وزیر چین و کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا در مورد لغو احتمالی تعرفه‌ها گفتگو کردند.

اولین قسمت از توافقنامه اقتصادی و تجاری آمریکا و چین در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰ امضا شد که بر اساس آن واشنگتن موظف بود مالیات ۲۵ درصد برای کالا‌های چینی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار در سال و همچنین معادل ۷.۵ درصد برای کالا‌های با ارزش  ۱۲۰ میلیارد دلار را نگه دارد. بر اساس این قرارداد، چین باید کالا‌های صنعتی آمریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار، حامل‌های انرژی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار، محصولات کشاورزی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار را خریداری کند و ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار برای خدمات در مدت ۲ سال هزینه کند.

چندی پیش عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره روابط دو جانبه چین و آمریکا و نیز مسائل منطقه‌ای و بین المللی مربوط به دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار