فخرایی گفت: چشم برای کار کردن درست مانند مغز نیاز به ویتامین دارد و رژیم غذایی معمول ما تمام ویتامین های ضروری بدن را تأمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم فخرایی فوق تخصص چشم با حضور در شبکه سلامت با اشاره به نقش انواع ویتامین‌ها در بینایی اظهار کرد: چشم انسان عضو پیچیده ای است که برای عملکرد صحیح خود به ویتامین ها و مواد مغذی نیاز دارند، برخی بیماری های شایع مانند گلوکوم و آب مروارید می تواند بر چشمان انسان اثر بگذارند.

او با اشاره به اینکه بهترین ویتامین‌ها برای سلامت چشم ویتامین های A، ، C، E و B هستند، افزود: استفاده از مکمل‌ها جزئی از ملزومات زندگی مدرن شده است در حالیکه تغذیه متناسب می‌تواند مواد مورد نیاز بدن را تامین و به حفظ سلامت افراد کمک کند.

فخرایی تصریح کرد: چشمان ما به یک تعادل حیاتی از ویتامین‌ها نیاز دارد تا بینایی ما را در بهترین حالت حفظ کند، به ویژه در دوران افزایش سن اگر برخی ویتامین‌ها مانند A و B۱۲ به اندازه کافی دریافت نشوند احتمال ابتلا به بیماری‌های چشمی که منجر به کاهش بینایی و حتی کوری می‌شوند افزایش می‌یابد.

او بیان کرد:کمبود ویتامین A ممکن است باعث بروز برخی علائم و بیماری‌هایی مانند کاهش تیزبینی و خشکی چشم شود، یکی دیگر از عوارضی که در صورت کمبود ویتامین A ممکن است ظاهر شود، دژنراسیون ماکولاست که بخش مرکزی شبکیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این فوق تخصص چشم بیان کرد: چشم برای کار کردن درست مانند مغز نیاز به ویتامین دارد رژیم غذایی معمول ما تمام ویتامین های ضروری بدن را تأمین می‌کند اما ممکن است بیماری های روده ای و کبدی در جذب ویتامین‌ها اختلال ایجاد کند.

او تصریح کرد: مصرف بیش از حد ویتامین ها ضرورت ندارد به طوری که می‌توانیم ویتامین های مورد نیاز بدن را از طریق مصرف سبزیجات، میوه جات و غذاهای معمول تامین کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویتامین ، تغذیه سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار