دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی مبارزه با قاچاق کالا در خراسان رضوی گفت: سه و نیم میلیارد تومان لوازم خانگی قاچاق در مشهد کشف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا دبیری دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ماموران در بازرسی از چند انبار، فروشگاه و منزل مسکونی در مشهد مجموعه بزرگی از لوازم خانگی قاچاق به ارزش سه و نیم میلیارد تومان را کشف و ضبط کردند.

او افزود: این اقدام پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد جدی با فروش لوازم خانگی قاچاق و ضرورت حمایت از تولید ملی و در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق و ابلاغیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفت.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: در پی انجام گشت مشترک ماموران پلیس امنیت اقتصادی و بازرسان سازمان صمت آنان با شناسایی انبارها و مراکز فروش یکی از فروشگاه های زنجیره ای لوازم خانگی در شهر مشهد، این لوازم را کشف کردند.

دبیری بیان کرد:در این بازرسی که از یک باب انبار، یک منزل مسکونی و ۲باب فروشگاه صورت گرفت، در مجموع ۴۱۷دستگاه لوازم خانگی و لوازم برقی، ۱۲هزار و ۵۷۱عدد انواع ظروف احتمالا قاچاق به ارزش تقریبی اولیه ۳۵میلیارد ریال کشف و یک باب فروشگاه پلمب و ۲دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

او به عملکرد ۶ماهه استان در کشف کالای قاچاق اشاره و تصریح کرد: در این مدت ۶هزار و ۳۱میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸درصد افزایش نشان می دهد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی تاکید کرد: سهم پلیس مبارزه با قاچاق و کالا و ارز از کشفیات مزبور ۶۳درصد، گمرک ۱۹درصد، مرزبانی ۹درصد و سازمان صمت نیز ۹درصد بوده است.

دبیری اظهار کرد: در این مدت ۸۰۷میلیارد ریال کالای هدف مظنون به قاچاق در خراسان رضوی کشف شد که مواد غذایی با ۲۴۰میلیارد ریال، دارو با ۱۱۱میلیارد ریال، برنج با ۱۱۰میلیارد ریال، دستگاه های استخراج رمزارز با ۶۴میلیارد ریال بیشترین ارزش کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

او ارزش ریالی کالاهای ممنوعه مکشوفه در خراسان رضوی در ۶ماهه امسال را ۲۷۹میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱۳درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: در بین کشفیات کالاهای ممنوعه، کشف مشروبات الکلی با ۱۰۷هزار بطری قوطی به ارزش ۲۳۷میلیارد ریال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد ۱۸درصد و از نظر ارزش ۲۳۹درصد افزایش داشته است.

دبیری بیان کرد:در ۶ماهه نخست امسال در استان ۲هزار و ۴۵۰متهم در زمینه قاچاق شناسایی و دستگیر شدند و ۱۰باند قاچاق نیز منهدم شد.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.