سرپرست ریاست پاسپورت دولت طالبان گفت: روند توزیع پاسپورت برای متقاضیان جدید حدود سه و نیم هفته دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عالم‌گل حقانی، سرپرست ریاست پاسپورت وزارت امور داخله دولت طالبان اعلام کرد که روند توزیع پاسپورت برای متقاضیان جدید حدود سه و نیم هفته دیگر آغاز می‌شود.

عالم‌گل حقانی گفت که تا ۲۴ روز دیگر روند ثبت‌نام برای متقاضیان جدید پاسپورت براساس یک طرح جدید شروع می‌شود.

وی افزود: در این طرح تلاش شده است تا تدابیری اتخاذ شود که متقاضیان برای اخذ پاسپورت سرگردان نشوند. بر اساس این طرح، ثبت‌نام محدود خواهد بود و به‌اندازه ظرفیت توزیع پاسپورت، درخواست پذیرفته خواهد شد.

سرپرست ریاست پاسپورت وزارت امور داخله دولت طالبان همچنین گفت که تاکنون بیش از ۴۴ هزار جلد پاسپورت توسط این ریاست توزیع شده است. به گفته وی، ۱۹۰ میلیون افغانی عواید از توزیع این تعداد جلد پاسپورت جمع‌آوری شده است.

وی افزود که اکنون ظرفیت توزیع پاسپورت در این ریاست از سه هزار جلد به چهار و‌ نیم هزار جلد در روز افزایش یافته است. عالم‌گل حقانی تاکید کرد که روند توزیع پاسپورت به حالت عادی برگشته است.

وی همچنین بدون ذکر رقمی گفت که این اداره برای پنج تا شش ماه دیگر پاسپورت چاپ‌شده با عنوان «جمهوری اسلامی افغانستان» را در اختیار دارد. همچنین عالم‌گل حقانی تاکید کرد که در مورد قرارداد چاپ پاسپورت با شرکت قبلی چاپ پاسپورت در لیتوانیا گفتگو‌ها جریان دارد.

وی افزود که این شرکت ممکن است تا چهار و نیم میلیون جلد پاسپورت دیگر هم چاپ کند.

همچنین او در مورد آرم و عنوان پاسپورت‌هایی که قرار است به چاپ برسد، گفت: «هنوز مشخص نیست که در پاسپورت‌های جدید، نام و آرم حکومت قبلی ذکر می‌شود یا خیر.» عالم‌گل حقانی اما تاکید کرد که این پاسپورت‌ها ممکن است با نام جمهوری اسلامی افغانستان چاپ شود.

طالبان روند توزیع پاسپورت را در تاریخ ۱۳ میزان/ مهر شروع کرد. عالم‌گل حقانی در آن زمان گفته بود که در نخست برای حدود ۲۵ هزار نفر که قبلا تعرفه بانکی‌شان را پرداخت کرده‌اند، پاسپورت توزیع می‌شود.

وی افزوده بود که بعد از آن، به ۱۷۰ هزار نفری که قبلا ثبت‌نام کرده، اما تعرفه بانکی‌شان را پرداخت نکرده بودند، توزیع می‌شود. سرپرست ریاست پاسپورت وزارت داخله دولت طالبان در آن هنگام گفته بود که توزیع این پاسپورت‌ها حدود یک‌ونیم ماه در بر می‌گیرد.

همچنین وی وعده داده بود که ظرفیت توزیع پاسپورت را تا حدود شش‌هزار جلد در روز افزایش می دهد.

منبع: اطلاعات روز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار