مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: دخالت انسان در طبیعت مهمترین دلایل آسیب دیدگی پرندگان شکاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به علل آسیب دیدگی پرندگان شکاری در مناطقی از این استان گفت: دخالت انسان در طبیعت مهمترین عامل آسیب و تهدید حیات وحش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: متاسفانه با رشد شهرنشینی و دخالت انسان در طبیعت و محیط زیست، به دلایل مختلف شاهد ازبین رفتن حیات وحش در محیط پیرامون زندگی خود هستیم.

او گفت: امروزه حیات وحش با تهدیدات متعددی از جمله شکار غیرمجاز، شیوع بیماری ها، زنده گیری و تجارت غیرقانونی و تخریب زیستگاه‌ها مواجه است، اما در این بین موضوعی که سبب نگرانی و دغدغه مندی دوستداران حیات وحش شده، زنده گیری و تجارت غیرقانونی، عرضه و نگهداری حیات وحش و متاسفانه علاقه‌مندی روز افزون شهروندان به خرید و نگهداری گونه‌های جانوری در قفس است.

حکیمی  افزود: گونه‌های مختلف حیات وحش متاسفانه پس از مدتی به دلیل عدم تغذیه مناسب و شرایط نگهداری یا تلف شده یا با شرایط نامناسب، تحویل محیط زیست می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرزگفت: بخشی دیگری از این موارد آسیب دیدگی حیات وحش در اثر اصابت گلوله توسط شکارچیان بوده که یا منجر به تلف شدن یا آسیب دیدگی آن‌ها است.

او افزود: یکی از فعالیت‌های مستمر و مفید اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، تیمار و رهاسازی پرندگان آسیب دیده با همکاری مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش است که طی سال‌های متمادی تعداد زیادی از پرندگانی که به دست انسان دچار آسیب شده بودندبه طبیعت بازگردانده شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: افراد سودجو با دستبرد به لانه پرندگان جوجه‌ها را به اسارت می‌برند که نگهداری نامناسب این جوجه‌ها سبب تلف شدن آن‌ها یا ناتوانی برای بازگشت به طبیعت می‌شود.

حکیمی افزود: همه ساله تعدادی از پرندگان به علل مختلف اعم از برخورد با ساختمان‌ها، خودرو‌ها، دکل‌های فشار قوی برق، شکار و اصابت گلوله تلف می‌شوند.

انتهای پیام/ ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.