اتمام کف سازی بخشی از روستای تاریخی گلابر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایجرود از اتمام کف سازی بخشی از معابر روستای تاریخی گلابر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عبدی کیا رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایجرود گفت: روستای گلابر دارای ظرفیت مناسبی برای طبیعت‌گردی است که با مصالح همگن بر اساس ضوابط ساخت‌ و ساز در بافت تاریخی مرمت و کف سازی شد.

او افزود: خاکبرداری تا رسیدن به کف اصلی، زیرسازی و اجرای کف سازی با سنگ لاشه بومی منطقه از جمله عملیات مرمتی انجام‌شده در این روستای تاریخی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایجرود بااشاره به گردشگر پذیر بودن روستای گلابر بر لزوم اختصاص اعتبار ویژه به بهسازی معابر این روستا تأکید کرد و ادامه داد: عملیات بهسازی روستای گلابر که مورد استقبال بسیاری از روستائیان قرارگرفته  تا جایی که انتظار دارند این طرح‌ها به‌سرعت در همه معابر این روستا اجرا شود.

عبدی کیا گفت: مصالح موردنیاز بهسازی معابر روستا‌ها به‌طور طبیعی در روستا وجود دارد که می‌تواند هزینه بهسازی را کاهش دهد.


او بااشاره به اینکه روستا‌های موردتوجه گردشگران باید در اولویت جذب اعتبار بهسازی روستا‌ها قرار گیرند، افزود: کف سازى در روستای تاریخی گلابر به‌عنوان یکى از عوامل مهم افزایش کیفیت معابر، هدایت عابران پیاده، هدایت آب‌های سطحی، ارتقاء ایمنی مسیر و در نهایت افزایش کیفیت محیط به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایجرود، گفت: طراحى کف سازى بخشی از روستاى تاریخی گلابر را از نظر اقلیمى، بصرى، عملکردى و … را می‌توان طرح موفقى دانست و با رعایت برخى نکات کوچک در طراحى می‌توان این روستا را به منطقه‌ای مناسب براى ساکنان روستا و گردشگران تبدیل کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.