آیت‌ الله نوری همدانی گفت: مهم‌ترین کار برقراری عدالت در برابر ظلم و فقر و ایجاد حق در جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار محمدباقر قالیباف،رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند: اگر هفت اقلیم روی زمین را به من بدهند، من دانه‌ای را از دهان مورچه‌ای نمی‌گیرم لذا برای مبارزه با ظلم و برقراری عدالت جدیت دارند و مهم‌ترین کار شما نیز برقراری عدالت در برابر ظلم و فقر در جامعه و ایجاد حق است.

او افزود: توفیقی که امروز به شما داده شده بسیار مهم است به خصوص که طبق فرمایش امام (ره) مجلس در رأس امور بوده و امروز شما برای این مهم انتخاب شده اید.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که نمایندگی مجلس امانتی از سوی مردم برای شما است، ادامه داد: شما باید خود را برای نگهداری از این امانت آماده کنید؛ جامعه را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت کنید و از آن جایی که عزت از آن خدا، پیغمبر (ص) و مومنان است شما باید آن را در برابر دشمنان حفظ کنید.

آیت الله نوری همدانی در ادامه تأکید کرد: توجه کنید کاری که می‌کنید برای مردم باشد، در کنار آن‌ها باشید و مشکلاتشان را درک کنید. مردم از بازدید‌های حضوری شما بسیار خوشحال می‌شوند و اخلاق خوب شما با آن‌ها بسیار مهم است که نباید آن را ترک کنید.

این مرجع تقلید ادامه داد: من رسانه‌های داخلی و خارجی را دنبال می‌کنم و می‌دانم کار شما بسیار مهم است و دشمن نیز در برابر شما صف آرایی کرده است، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی لحظه‌ای از فکر علیه ما بیکار نیستند از این رو لحظه‌ای نباید بی تفاوت بود.

او همچنین با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر زمان عزیمت به مصر که منجر به شهادت او نیز شد، گفت: امام علی (ع) به مالک می‌فرمود: مالک! دل خود را از محبت مردم سرشار کن. مردم دو صنف هستند؛ اگر مسلمانند که برادر دینی شما هستند و اگر مسلمان نیستند مانند شما انسان هستند؛ این فرهنگ اسلام است.

آیت الله نوری همدانی در پایان سخنان خود با بیان این که از ابتدا در ایران، مسیحی و یهودی‌ها حضور داشته و علما نیز تلاش داشتند نسبت به آن‌ها مانند ایرانیان مسلمان رفتار کرده و هیچ گاه سختگیری برای آن‌ها وجود نداشته است، بیان کرد: کسی که عدالت را برقرار کند نور چشم است، مردم ستون دین و حمایت آن‌ها سپری در برابر دشمن است از این رو باید به آن‌ها توجه کرد. چنانچه در جنگ تحمیلی نیز همین مردم در عرصه‌های جنگ حاضر شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار