مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان کاشت بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد به کاشت دانه روغنی کلزا اختصاص یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کشت کلزا در این شهرستان فراهم شده است، گفت: بذر هیبرید و پر بازده رقم هایولا ۵۰ به میزان کافی تهیه و در اختیار مراکز توزیع قرار داده شده است.

او با بیان اینکه کشت دانه روغنی کلزا از ۲۰ مهر ماه آغاز شده است، تصریح کرد: کاشت کلزا تا پایان آبان ماه آتی ادامه دارد که کشاورزان به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید به موقع کشت کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان کاشت بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد به کاشت دانه روغنی کلزا اختصاص یابد.

او با تاکید بر رعایت اصول علمی در کاشت کلزا ابراز کرد: برای کاشت این دانه روغنی، زمان، عمق و تراکم کشت و مبازره با آفات و بیماری‌ها مورد تاکید است.

موسوی؛ رعایت تاریخ کاشت را موجب افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: توسعه و ترویج کشت کلزا عامل بسیار مهم در افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زارعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماری‌ها و افزایش عملکرد غلات در کشت بعد است.

او به تاثیر و اهمیت کاشت کلزا در کنترل علف‌های هرز و بیماری‌های گندم به خصوص بیماری "پاخوره" نیز اشاره کرد.

کلزا یکی از محصولات مهم و مورد حمایت دولت بوده که برای تأمین بخشی از روغن مورد نیاز کشور حائز اهمیت است؛ در سال زراعی گذشته کشاورزان شهرستان فیروزآباد بیش از ۱۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا را تحویل مراکز خرید داده اند.

توزیع بیش از ۸۰۰۰ تن نهاده دامی در فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: بیش از ۸۰۰۰ تن نهاده دامی یارانه دار در ۶ ماهه نخست امسال بین دامداران و مرغداران این شهرستان توزیع شده است.

سید کاظم موسوی اظهار کرد: نهاده‌های دولتی تخصیص یافته شامل ۲۲۶۱ تن جو، ۳۲۱۵ تن ذرت و ۲۵۵۲ تن سویا است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دامداران برای دریافت سهمیه نهاده‌های تخصیص باید نسبت به هویت گذاری دام‌های خود اقدام کرده و شناسه یکتای دامداری را اخذ کنند.

موسوی افزود: همچنین توزیع هشتمین مرحله خوراک دام شیری و پرواری دام سبک و سنگین از طریق سامانه الکترونیکی سپند آغاز شده است.

او اظهار کرد: دامداران می‌توانند ضمن مراجعه به آدرس اینترنتی http://۹۵.۳۸.۶۸.۶/   با توجه به نوع دام، به طور مستقیم یا غیرمستقیم خوراک دام اختصاص یافته را خریداری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار