در پی دستگیری رئیس سابق سازمان اطلاعات ونزوئلا در اسپانیا، این کشور وی را به آمریکا می‌فرستد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، دادگاه عالی اسپانیا با بازگرداندن رئیس سابق سازمان اطلاعات ونزوئلا به آمریکا موافقت کرد.

این دادگاه افزود: هوگو کاواخال، ژنرال سابق ارتش ونزوئلا و دوست هوگو چاوز در آینده‌ای نزدیک به آمریکا بازگردانده خواهد شد تا در آن‌جا با اتهامات خود از جمله قاچاق مواد مخدر رو به رو شود.

آمریکا نیکلاس مادورو را به دست داشتن در قاچاق مخدر متهم می‌کند و اکنون معتقد است که بازگرداندن این افسر بلندپایه ونزوئلایی می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در این زمینه به آن‌ها ارائه دهد.

ماه گذشته، هوگو کاواخال در حالی که در مادرید، پایتخت اسپانیا مخفی شده بود، بار دیگر از سوی مقامات اسپانیایی دستگیر شد.

هوگو کارواخال دیپلمات پیشین، ژنرال بازنشسته و رئیس سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ (۲۳ فروردین امسال) در جریان سفر به اسپانیا بازداشت شد.

بازداشت کارواخال با درخواست آمریکا و بنا بر اتهام‌هایی که واشنگتن علیه او در زمینه دست داشتنش در جرایم مرتبط با قاچاق مواد مخدر زده بود، صورت گرفت.

کارواخال در سال ۲۰۱۷ در اعتراض به برنامه دولت ونزوئلا برای تشکیل مجمع قانون اساسی از دولت «نیکلاس مادورو» خارج شد و با «خوان گوایدو» رهبر مخالفان اعلام همبستگی کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
دستمزد خیانت به مردمشو میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
خیانت؟
آخرین اخبار