در حالی که قرار بر این بود بازگشایی مدارس از نیمه آبان آغاز شود، اما متخصصان بهداشت زمانی دیرتر را برای این امر پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک ماه پیش بود که رئیس جمهور بنای بازگشایی مدارس را تامین زیرساخت‌های لازم عنوان کرد، موضوعی که آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا را به تکاپو انداخت تا براب آموزش حضوری مدارس بعد از دو سال تعطیلی این روش وارد عمل شوند؛ همین اقدام موجب شد تا اول مهر زنگ مهر به طور نمادین و با تعدادی محدود از دانش آموزان در مناطق کم جمعیت بازگشایی شوند و ورود سایر دانش آموزان به کلاس‌های درس هم به نیمه دوم آبان موکول شد.

موضوعی که به تدریج روند بازگشایی مدارس را روی روال انداخته بود و دانش آموزان هم خودشان را فارغ از دیدگاه مخالف و موافق برای حضور در مدارس و آموزش حضوری آماده می‌کردند، اما همین دیروز بود که بار دیگر یک بام و دو هوا در تصمیم گیری‌های مربوط به روند مدیریت کرونا میان مسئولان، موضوع بازگشایی مدارس را ١٨٠ درجه تغییر داد؛ مسئولان آموزش و پرورش همچنان بر آمادگی برای بازگشایی تاکید دارند و کمیته علمی کرونا از میانه راه این تصمیم تغییر موضع داده و بازگشایی از نیمه دوم آبان را جایز نمی‌داند.

١١ میلیون دانش آموز اندرخم تصمیمات مدیریتی برای آموزش حضوری

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام آمادگی برای بازگشایی مدارس، گفت که ١١٧ کشور دنیا آموزش‌های حضوری را به طور کامل آغاز کردند و تنها حدود ٢٧-٨ کشور کارشان را ترکیبی دنبال می‌کنند. مطالعات سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد اولین مکانی که باز شد و آخرین جایی که تعطیل کردند، مدارس بوده اند.

این موضوع در حالی پیش می‌رود که علیرضا کمریی سخنگوی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس اظهار کرد: مدارس کم جمعیت و کوچک، حدود ٣١ درصد دانش آموزان را در آموزش‌های حضوری شامل شدند.

او ادامه داد: ۴۰ هزار مدرسه در مهر ماه آموزش حضوری را مطابق الگوهای بهداشتی در نظر گرفته شده در مناطق روستایی، عشایری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آغاز کرده اند و به تدریج فرآیند بازگشایی برای حضور دانش آموزان در نیمه ابان آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


دستیابی به ایمنی جمعی و تداوم تعطیلی مدارس

هرچند سرعت واکسیناسیون در کشور بالا رفته است، اما روند کار به زعم کارشناسان عرصه بهداشت و سلامت هنوز برای بازگشایی مدارس تکمیل نشده است؛ بر این اساس یونسیان دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی و پژوهش گفت که ایمنی جمعی در افراد بالای ١٢ سال به ٢۵ درصد رسیده است و اگر روزی ٨٠٠ هزار تزریق واکسن برای دز دوم داشته باشیم، در عرض ٢٠ روز آینده همه جمعیتی که ٢ دز واکسن دریافتند به بالای ٧۵ درصد برسانیم و طبیعتا ٢ هفته بعد از آن، این افراد را مصون در نظر بگیریم.

به دنبال این موضوع حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت، با استناد به بحث‌های کارشناسی حوزه سلامت پیشنهاد داد تا بازگشایی از نیمه آبان به تعویق بیفتد.

او اظهار کرده بود که ظرف ۴۸ ساعت آینده یعنی طی امروز، پیشنهاد‌ها درباره بازگشایی مدارس به وزیر بهداشت اعلام و تصمیم‌هایی با تعامل آموزش و پرورش و مجلس گرفته شود.

 قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت هم معتقد است که  زیرساخت‌هایی که وزارت آموزش و پرورش در مدارس ایجاد کرده است، در بازگشایی موثر واقع می‌شود و واکسیناسیون اطفال یک قسمت کار است تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم، اما برای اطفالی که قرار است به مدرسه روند، اصولی مانند تأمین ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها در مدارس و فضاهایی که باید مشخص شود تا دانش‌آموزان با فاصله از هم باشند، باید لحاظ شود. در مجموع هم باید همه این عوامل را کنار هم بگذاریم تا بتوانیم این اقدام را انجام دهیم. ضرورت دارد که مدارس به صورت منطقی و معقولانه بازگشایی شوند و به گونه‌ای پیش رویم که هم دانش‌آموزان بتوانند از مدارس استفاده کنند و هم باعث انتقال زنجیره بیماری نشوند.


بیشتر بخوانید


آموزش حضوری به نیمسال اول مدارس می‌رسد؟

با یک حساب سرانگشتی آنطور که شواهد گویاست، واکسیناسیون جامعه تا رسیدن به ایمنی جمعی با احتساب حداقل دو هفته پس از تزریق دز دوم حداقل ٣۵ روز طول می‌کشد ضمن آنکه در این حساب و کتاب، احتمال تاثیر گذاری فعالیت کمپین‌های ضد واکسن و کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنین آغاز نشدن پیک ششم را هم در نظر نگیریم.

جدا از این مفروضات، اکنون در آستانه شروع آبان قرار داریم و با فرض همان حدود ٣۵ روز تقریبا به روز‌های پایانی نیمسال اول تحصیلی می‌رسیم و حدود ١۵ روز تا امتحانات فرصت باقی می‌ماند و معلوم نیست با همین احتمالات آیا بازگشایی که آموزش و پرورش با قید حفظ سلامت دانش آموزان مورد توجه قرار داده بود، در نهایت چه سرانجامی پیدا می‌کند و دوگانه سلامت و آموزش به تعادل می‌رسد یا خیر؟!

آیا در این شرایط ناپایدار از حیث معلوم نبودن نرخ شیوع بیماری همچنین شدت بروز آن، ضرورت اعلام تاریخ‌های دقیق بازگشایی مدارس که ضمانت اجرایی برایش نیست، چه توجیهی دارد؟!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حالا همش نقشه بکشید مردم بچه مدرسه نمیفرستن با وجود این ویروس
-
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
لابی گران منتفعان ازبازشدن مدارس در این شرایط ناپایدار نظیر مدیران مدارس غیر انتفاعی وشرکت های سرویس مدارس که ازاین نوع اموزش(بسیار خوب در این شرایط)احساس خطر کرده اند به نظر میرسد در بعضی مراکز تصمیم ساز نفوذ کرده اند وگر نه هر کسی باحداقل عقل وهوش هم میفهمد حداقل تا پایان سال وشروع فصل گرم فکر کردن در مورد این موضوع هم بی عقلی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
با سلام . همش می گین واکسن آیا واکسن آمار مرگ و میر و کرونا رو کاهش داده ؟ اگه واکسن تاثیری داشت باید الان تعداد انگشت شماری مریض میشدن نه روز به روز آمار بالا بره. ما جون بچه هامون مهمتر از سواده ، یه بچه ی دبستانی چی از پروتکل میفهمه ؟ وقتی بره مدرسه خودش اتفاقی براش بیفته یا بقیه اعضای خانواده رو درگیر کنه میخوام صد سال سیاه سواد یاد نگیره سواد خواندن ونوشتن داره کافی هستش. ما که سواد داریم چه کردیم ؟ مریض بشن شماجواب میدین ؟ شما خرج دوا و دکترشو میدین ؟ ما تو خرج و مخارج ساده هم موندیم . یا بعدا میگین اجباری نبود ؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۳:۱۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
باسلام
ازمسئولین خواهش میکنم که مدارس را دوباره غیرحضوری کنندبنده خودم ازگلستان هستم وقبولی ماده ۲۸ هستم ومحل خدمت بنده یکی ازروستاهایه دورافتاده استان سیستان و بلوچستان شهرستان بنجار که نزدیک شهرزابل هست می‌باشد که منطقه ای کاملامحروم می‌باشدوکسی هم به واکسن وماسک اهمیت نمیده که الان باپخش شدن کرونایه جدید ۱۰۰درصدمطمئن هستم که بخصوص در مناطق محروم فاجعه بزرگی از مرگ ومیراتفاق میافته خواهشی که از مسئولین دارم این هستش که مدارس روتا مشخص شدن وضعیت کرونایه جدید مجازی کنندتاهم بنده وهم دانش آموزانم درگیراین کرونایه جدید نشیم مسئولین عزیزماهم خانواده داریم نزاریدکه خانوادهامون خدایی نکرده بارفتن مازیرخاک عزاداربشندالان خودبنده پدربازنشسته فرهنگی وجانبازشیمیایی توخونه دارم که باسرطان ریه داره مبارزه میکنه تازنده بمونه وبنده هم تنهاپسرخانواده هستم که الان به دورازخانواده تویک منطقه محروم دارم خدمت میکنم وچشم به راه بنده هستندنزاریدکه بخاطرتصمیم اشتباه شمابخاطرحضوری کردن مدارستون خانواده بنده وتموم همکارانم که مشکل بنده رو دارندعزاداربشند پس خوب تصمیم بگیریدتالعن ونفرین پدرومادرهاگریبانتون نشه ماهم انسان هستیم وعزیزیک خونواده هستیم یک لحظه خودتون روجایه پدرومادرمابزاریدوفکرکنیدکه آقازاده هاتون الان بجایه خارج ازکشورتومناطق محروم و نزدیک مرزافغانستان یاپاکستان دارن خدمت به آموزش و پرورش کشورمیکنندخودتون میزاریدکه فرزندانتون تواین وضعیت حادودشوارحضوری برندوخدمت کنند؟حتی فکرکردنش هم الان عذابتون میده پس پدرومادرماکه دورازماهستندتواین وضعیت خطرناک کروناچه زجری میکشندکه فرزندشون تویه منطقه محروم ازهمه چیز هستند ودارندحضوری تدریس میکنندپس خواهشاًنزاریدکه بایه تصمیم اشتباه شماخانواده هایه مامعلمان خدایی ناکرده عزاداربشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
کاملا واضح ومشخصه که ستاد کرونا ووزارت بهداشت اطلاعات بهتری درباره ی بیماری دارند،دلیل نمیشه که چون آموزش وپروش میخواد مدارس باز بشه این اتفاق بیوفته،واقعا با این شرایط وموج ششم کروتا بازگشایی مدارس کار غیر معقولیه،من مادر حاضر نمیشم بچمو با این شرایط به مدرسه بفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام و احترام لطفاً برای بازگشایی مدارس عجله نکنید با جون بچه هامون بازی نکنید ما جون بچه ها را از سر خیابان نیاوردیم!!و من به هیچ وجه بچه ام را حضوری به مدرسه نمیفرستم مگه کرونا ریشه کن شده که مدارس را بازگشایی میکنید لطفاً لطفاً به فکر آموزش و درس نباشید به فکر جان بچه ها باشید اگر شما جای ما بودید باید بچه هاتون را به مدرسه بفرستید و تو این روزهای خطرناک چیکار میکردید!!!لطفاً عجله نکنید من به هیچ وجه و به هیچ عنوان بچه ام را حضوری به مدرسه نمیفرستم پس خواهشمندم عجله نکنید فکر جان دانش آموزان باشید نه اینکه به فکر آموزش و درس بهتر.... برای من فقط جان بچه ام مهم است نه درس ما خواندیم به کجا رسیدیم به هیج جا پس لطفاً لطفاً عجله نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
به عنوان یه دانش اموز میگم دیگه. واقعا از این وضع خسته شدم اموز مجازی و شاد که مدام قط و وصل میشه و نت ضعیف و معلمایی که مثله ربات میبیننمون و مشق میدن برای معلمام سخته درست ولی دانش اموزا هیچی نمیتونن بفهمن توقع دکتر و مهندس های فوق العاده نداشته باشین پسفردا وقتی اموزشو شادو اینترنت اینقد خرابه همشم میگن امتحانا حضوریه اموزش مجازی توضیحایی که هر روز باید به معلما و معاونا برای نت ضعیف و شاد داد من حاضرم کرونا هم بگیرم ولی باز برم مدرسه و درس بخونم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۰۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
مدارس بازن. دارن حضکری فعالیت میکنن. پروتکل اصلا نیست. والا موج ششم که سهله موج های بعدی هم میاد مطمین باشید با این وضعیت تصمیم گیری و هرج ومرج شرایط بسیار بد خواهد شد. سال قبل با همین امار مرگ و میر مدارس تعطیل بود. الان باز هست. والدین هم که از بچه هاشون دیگه سیر شدن میفرستن مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۵۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
هنوز کسی واضح حرف نمیزنه که دانش اموزان هر روز حضوری برن واسه اینکه مسئولت داره براشون
یه مرد از وزارت بهداشت یا اموزش وپرورش باید توی یکی از شبکه های خبری حرفش رو واضح بزنه در رابطه با بازگشایی مدارس تا ملت تکلیفش روشن بشه پشت پرده حرف نزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
آموزش و پرورش باید با وزارت بهداشت هماهنگ باشه
و خود سرانه تصمیم نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
پایه های تحصیلی که امتحان نهایی دارند را حضوری کنند و بقیه پایه ها بر اساس نیاز معلمین توسط مدارس تصمیم گیری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
لطفا در باز گشایی مدارس عجله نکنید با جون بچه ها بازی نکنید وقتی واکسنی برای بچه ها زده نشده ما چطور بچه هامون و بفرستیم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
سینوفارم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
تا 20 روز دیگه صد بار تصمیمشان عوض میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
ببخشید یه سوال دارم. این امار امسال با پارسال چه تفاوتی داره؟؟پارسال با کمترازاین امارفوتی قرمز بود ولی امسال با بیشتر از اون ابی شدیم. یعنی تورم بهش خورده؟؟؟
واقعا چقدر بازی باجان مردم و کودکانمام اسان و راحت شده!!!!به کجا داریم میریم؟؟؟؟
مدیران و مسولان،ایا جان فرزندان خودتون هم همینقدر براتون ارزش داره؟؟یک کودک دبستانی چی از رعایت بهداشت میفهمه؟چطور باید بهش فهموند که فاصله گذاری چیه؟؟؟هوشیار باشید. این فقط طرحی است به جهت بالا بردن امار کرونا در کشور. پس تا ریشه کن شدن این بیماری فرزندانمان را به مدرسه نمیفرستیم. استرس هم به بچه ها وارد نکنید انقدر با این تصمیمات بی بنیان و تو خالیتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
فرقش اینه که واکسیناسیون انجام شده. اینو واقعا نمیفهمی؟
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
چرا دفترچه آزمون استخدامی فراگیر نهم منتشر نمیشه. هشت ماه از خبرش گذشته!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۱۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
گیریم شرایط آموزش حضوری فراهم شد اینجوری که نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش میگن وزارتخانه با کمبود۲۲۰هزار معلم مواجه هستش این رو چه جوری حل میکنن الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
تو دوره مجازی سریعتر درس ها رو خودم تموم کردم و دیگه لازم نبود ۵ ساعت وقت تو مدرسه با آموزش بی کیفیت حروم کنم . مطالب کتاب تا اخر دبیرستان هم اونقدری ساده که اصلا به معلم نیاز نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
ما که از اول مهر اجباری رفتیم حضوری ... قابل درک نیست برام چرا کلاس ۳۰ نفره بشه دوتا گروه و حضوری بیان مدرسه .... اگه کرونا وجود داره و خطرناک هست پس برای یه معلم و ۱۵ دانش آموز هم خطرناک هست . انگار کرونا توی کلاسای ۱۵ نفر به بالا فقط وجود داره که دولت روستاها و شهرهای کوچیک رو حضوری کرده .... واقعا بی فکری تا کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
بجای این حرفها به فکر معیشت مردم و نانی باشید که از سفره مردم رفته است.دانش آموز گرسنه دانش می خواهد چکار؟
چرا ذهن مردم را با مسائل بیخودی درگیر می کنید !!! تا وقتی کرونا هست رفتن به مدراسی که اصول بهداشتی به درستی رعایت نمی شود و هیچکدام مجهز به تهویه هوا نیستند حماقت محض هست.
لطفا در این شرایط به فکر تقویت آموزش مجازی و معیشت مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
برای مدارس روستایی که به صورت ترکیبی اداره میشن ساعت آموزش حضوری برای ابتدائی از 8 تا 10گذاشتن و مدرسه تلویزیونی هم از 10و نیم تا 13.از باشگاه خبرنگاران خواهش میکنم به آموزش و پرورش پیشنهاد کنه بجای 8 تا ا0 بذارن 10 تا 12 چون متاسفانه صبح های پاییز و زمستان خیلی سرد و گاهی هم یخبندان میشه.در ضمن در مصرف انرژی هم حداقل 50 درصد صرفه جویی میشه
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۰۰:۳۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
به عنوان یک معلم میگویم:
۱) بچه‌ها با بچگی و بازیگوشی، اصلا رعایت بهداشت نمی‌کنند. همین مهر، موقع تحویل کتب درسی، هزاربار می‌گفتیم: از هم فاصله بگیرید!

۲) همین تدریس مجازی، اگر یک سال دیگر ادامه یابد، رشد کند و در کنار تدریس حضوری، حفظ شود، موجب یک تحول عظیم آموزشی می‌شود. الان به یُمن همین تدریس مجازی، شاهد جهش تولید انیمیشن، بازی آموزشی (سرگرم آموزی) و ... برای دانش آموزان هستیم.

لطفا با در نظر گرفتن این موارد دیگر، به حذف آموزش مجازی بپردازید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
برو بابا .. او خونه میخوری میخوابی حقوقت هم میگیری به فکر سواد علمی بچه های مردم نیستی ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
من که بالاخره نفهمیدم مرجع تصمیم گیری در مورد بازگشایی مدارس،ستاد کروناست،آموزش و پرورش است،انجمن اولیاء و مربیان است،مدیر مدرسه است،شهرداری است،فرمانداری است،دهیاری است،استانداری است،بخشداری است،دفتر طلاق و ازدواج است،دفاتر اسناد رسمی هستن یا کافی نت ها؟چرا هیچکس عرضه پذیرفتن مسئولیت تصمیم گیری در مورد بازگشایی مدارس را نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
با دست خود فرزندانمان را به شايد ها نميسپاريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
الان در انگلستان که 3 ماه از بازگشایی های گسترده اش گذشته دوباره روند بیماری صعودی شده و پیش بینی میکنن تعداد مبتلا هاش تا ماه آینده به 100 هزار نفر در روز برسه علرغم پوشش 81 درصدی واکسن در دوز دوم و بالای 85 درصد در دوز اول. متاسفانه جهش ay4.2 ویروس کرونا که از زیر جهش های گونه دلتا هست در حال رویت شدن تو دنیا و انگلستان هست و علت اینکه اونا زودتر متوجه جهش ها میشن چون اونا افراد کرونا مثبت رو توالی ژنیشون رو (ژنوم سیکوئنسینگ) انجام میدن مثلا دانمارک صد در صد کیس های مثبتش انجام میده. این جهش جدید چون جهش روی پروتئین اسپایک بوده میتونه واکسن گریز باشه و اعلام شده تا 15 درصد سرایتش بیشتر هست . همچنین در انگلستان بیشتر موارد کرونا داره از مدارس شامل دانش اموزان و والدینشون گزارش میشه. لطفا مسئولین تجربیات غلط دیگر کشورها رو تکرار نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
اصلا اصول بهداشتی در مدارس روستایی عشایری رعایت نمی‌شود خواهشا مدارس رو تعطیل کنید تا بچه ای از بین نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
3 تا دانش آموز پایه دوم دارم.متاسفانه به خاطر همین تعطیلی ها دارم دوباره کتاب های اول را براشون تدریس میکنم.انگار اصلا هیچی یاد نگرفتن.دلم براشون میسوزه.در روستاها متاسفانه هیچ اهمیتی به کمک در خانه بچه هاشون نمیدن.تمام بار آموزش بر دوش آموزگاران عزیز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
در یک مدرسه روستایی با ۲۳ دانش آموز تدریس میکنم.۳تا دستشویی داره با یک شیر آبخوری.این ۲۳ دانش آموز هم از آبخوری آب میخورن هم دست میشورن.دو تا کلاس ۱۶ متری هست.بچه ها را گروهبندی کردم و مدرسه را نیمه حضوری و ترکیبی از ۳ مهر دایر کردم.ولی متاسفانه تعدادی از اولیاء بدون توجه به نارنجی بودن منطقه و رهایی از دست اذیت ها و آزارهای بچه عاشون گفتن باید پایه ها هرروز مدرسه بیان.در حالی که این گونه گروهبندی خیلی خیلی برای کلاسهای چندپایه مفیده.مثلا دو روز در هفته فقط پایه اول بصورت تک پایه میان مدرسه از ۸ تا ۱۰.در حالی که اگه بصورت چندپایه بود این همه وقت آزاد نصیب پایه اول نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
سلام خدمت شما حضوری هم بیایندحتی شیرمخصوص آب خوردن زیادکه هم باشدبایدهرکسی یک بطری آب دنبال خودحتما حتما بیاوردکه اگرتشنه شداستفاده کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
شرایط بهداشتی مدارس مناسب نیست.
تعداد زیادی از مدارس آبخوری ها از سرویسهای بهداشتی محزا نیست یعنی از همان شیرآبی که بچه ها بعد از رفتن توالت دستهایشان را شستشو می دهند از همان شیر آبهای آلوده بچه ها آب می خورند.
تهویه کلاس ها مناسب نیست اگر درب و پنجره ها باز باشد هواسرده اگر بسته باشه اتتقال بیماری صورت می گیره. سرویسهای بهداشتی مایع ثابون ندارند
ضمن اینکه بچه ها به خصوص بزرگتر ها ماسک هاشونو در کلاس در میارن تعداد دانش آموزان هر کلاس بالای ۳۵ نفر هست
به فکر سلامتی بچه ها باشیم سلامتی از هرچی شما حساب کنید مهم تر هست واقع بین باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
دقیقا مشکل غالب مدارس روستایی و شهری؟ یکی بودن شیر آبخوری و روشویی هست.از یک شیر هم میخورن هم دست میشورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
وزارت بهداشت تکلیفش با خودش معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
وقتی هنوز واکسیناسیون دانش آموزان کامل نشده و رعایت پروتکل های بهداشتی تا حد ۴۰ درصد پایین اومده، چطور میشه بچه ها رو به مدرسه فرستاد؟
والدین باید بتونن بدون ترس بچه هاشون رو بفرستن مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
آفرین نیمه اول غیر حضوری باشه بعدش یه خاکی میریزیم سرمون
Iran (Islamic Republic of)
هعی روزگار
۱۰:۰۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
بابادیوانمون کردید!یه تصمیم درست حسابیم نمیتونیدبگیریدوژدانن؟؟یابزنیدبه کل تاعیدمدارسوحضوری کنیدیامجازی کنید.گرفتن همچین تصمیمی اینقدرسخته؟؟الانم که داریم واردموج ششم میشیم ومن دانش اموزی که واکسن دوزاول روفعلازدم میخوام تکلیفموبدونم که حضوریه یاغیرحضوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
اینطور تیتر نزنید ما از اول مهر حضوری هستیم!! همه ی مدارس شامل طرح بازگشایی در آبان ماه نشدند و مهر ماه بازگشایی شدند! وزارت بهداشت درست می گوید باید از زمانی که خیال همه راحت میشه بازگشایی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
اینطور تیتر نزنید ما از اول مهر حضوری هستیم!! همه ی مدارس شامل طرح بازگشایی در آبان ماه نشدند و مهر ماه بازگشایی شدند! وزارت بهداشت درست می گوید باید از زمانی که خیال همه راحت میشه بازگشایی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه کمیته شبه علمی کرونا در تمام تصمیمات دنباله رو غربی هاوwhoهست ولی در چنین تصمیم گیریهایی بین ید و بدتر همیشه بدتر را انتخاب میکند تا رسالت خود را به طور احسن اجرا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
جون بچه های مردم شده بازیچه
پارسال با ۱۵۰نفر فوتی کل کشور شده بود قرمز
امروز با ۲۰۰ نفرفوتی کشور ابی و بدون مشکل
واقعا مسولین کشور ما به فکر مسولیتشون ان یا صندلی هاشون
بازی با جون مردم به چه قیمتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
در کهگیلویه از اول مهر مدارس را باز کردند به صورت حضوری الان هم آمار کرونا به شدت آنجا بالا رفته است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
یک استان همینجوری برای خودش مدارس رو باز کرده؟!! لطفا حرف بیخود نزنین
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۸:۴۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
نمیدونم چه اصراریه برا بازگشایی مدارس...
ما واکسن هم زدیم و بچه هامون هم بزنن قرار نیست بزاریم برن مدرسه...
دولت خیلی نگران مردم هست قیمتها رو کنترل و ارزون کنن که داریم از گشنگی میمریم نمیخواد به فکر بچه هامون باشن...
او به فکر در آمد خانواده ها باشید تا تحصیل بچه ها...درس بخونن که تهش چی بشه؟؟؟
برن سر کاری با در آمد مثل پدرشون؟؟؟
نخیر آقا ترجیه میدیم بچه هامون تو خونه باشن و زنده بمونیم تا اینکه برای درسی که دیگه تو مملکت ما ارزشی نداره جونشون به خطر بیافته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
کاملا صحیحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
میخواهید با باز کردن مدارس پز بدین کرونا را مهار کردین با به خطر انداختن جون بچه ها واقعا که خودتونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
آقا مسولاین چرا یه لقمه رو از پشت میکنن تو دهنشون
هیچ اجباری نیست حتما آبان ، آذر باز بشه که شما بمون نیمه دوم بازش کن اما زمانی که حداقل این همه مبتلا نداشته باشه زمانی که مدارس تعطیل شد آمار خیلی کمتر از الان وای شما موندین تو بدترین شرایط دارین باز میکنین اصلا آقایون پا بشن برن تو مطب دکترا ، بیمارستان ها باور کنین نصف مردم مبتلا هستن اما تست نمیدن و میگن سرماخوردگی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
پس چیه سرماخوردگی نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
مدارس را باز کنید نسل بیسواد تحویل حامعه میدهیم دانش آموز با گوشی و درس پدر و مادر بحای نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
سواد و مدرک با علم و دانش فرق میکنه. جون آدم از یه تیکه کاغذ باسم مدرک تحصیلی مهمتر نیست!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
دوست عزیز احتمالا شما یا بچه مدرسه ای ندارید یا کرونا گرفتید و بهبودی حاصل شده که دوست دارید مدارس بازگشایی بشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
بیسواد تحویل بدیم بهتره تا اینکه خدای نکرده شاهد از دست رفتن نوگلا باشیم.بفهمید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
نگارنده مقاله مثل اینکه خیلی از دست بچه ات کلافه و خسته شدی بهتره بجای مدرسه ببری مهد شبانه روزی ثبت نامش کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
تا وقتی که دو هفته از دریافت دوز دوم حداقل ۷۵ درصد دانش آموزان و اولیا نگذشته بازگشایی مدارس کاملا اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۰۰:۱۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
مابچه هامونو مدرسه نمیفرستیم این سه ماه به اولیا بچه ها استرس دادین دیگه تموش کنین ما هزینه مدرسه امون میدیم نگران نباشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
بله الان این همه درس خوان تومملکت چی بیکارسلامتیشون مهم ترازتحصیل الان اینایکسال دیرترمطب بازکنندعمراتاوضعیت درست بشه بذاریم برندمدرسه اینکه الان دبستانی هستندتارسیدن به دانشگاه هم اگر وضع این باشه مجازی درس بخونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
ببخشیدفکرکنم به جای صفحه اصلی توصیه شخصی اومد
آخرین اخبار