رئیس ائتلاف الفتح و دبیرکل جنبش عصائب اهل عراق در پیام‌هایی جداگانه از مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات علیه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر تقدیر کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح و «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل عراق در پیام‌هایی جداگانه از مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات و تحصن‌ها علیه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر تمجید کردند.

در بیانیه العامری آمده است: بدون شک، حق‌خواهی و مطالبه آن به شیوه‌های مسالمت‌آمیز و متمدنانه و بر اساس اقدامات اصولی حقی است که مورد تایید قانون اساسی قرار دارد لذا از همه برادران تظاهرات‌کننده که وجهه مسالمت‌آمیز تظاهرات را حفظ کردند و با دستگاه‌های امنیتی تعاملی خوب داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم این رویکرد مسالمت‌آمیز تداوم داشته باشد و پدیده آتش زدن لاستیک خودرو‌ها و مسدود کردن خیابان‌ها با سرعت لازم پایان یابد، این‌ها اموری است که باید رعایت شود.

وی در پایان گفت: کمیساریای عالی انتخابات باید برای اطمینان خاطر همه و اثبات بی‌طرفی کامل خود با جدیت به همه اعتراضات رسیدگی کند.

الخزعلی نیز در توئیتر خود نوشت: از همه تظاهرات‌کنندگان عزیز که خواهان حقوق مشروع خود از طریق تظاهرات متمدنانه و با نظم هستند، کمال تشکر را دارم، تظاهراتی که نشانگر جوهره و واقعیت شهروند اصیل عراقی است که حافظ منافع عمومی و خصوصی است و به اقتدار دولت و نیرو‌های امنیتی شجاع احترام می‌گذارند همچنین از نیرو‌های امنیتی قهرمان‌مان که در بالاترین درجه به میهن‌دوستی و خدمت به شهروندان پایبند هستند، تشکر می‌کنم، نیرو‌هایی که از امنیت و سلامت برادران تظاهرات‌کننده صیانت می‌کنند.

دبیرکل عصائب اهل حق در پایان تاکید کرد: همگان باید به ترسیم تصویری درخشان از واقعیت فرزندان شریف عراق و اجازه ندادن به نفوذی‌ها و خرابکاران برای تخریب چهره تظاهرات ادامه دهند.

طی روز‌های گذشته شماری از شهروندان عراقی در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی تظاهرات کرده و برخی در برابر منطقه الخضراء در بغداد چادر‌های تحصن برپا کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند تعداد رای‌های اعلام شده از سوی کمیساریای انتخابات با تعداد رای‌های شمارش شده در دستگاه‌ها انطباق ندارد و خواسته آنان واضح است و تا نتیجه نگرفتن دست از اعتراض برنخواهند داشت.

پنجمین دور انتخابات پارلمانی عراق در دهم اکتبر برگزار شد و کمیسیون انتخابات عراق میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۳ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
تظاهرات مسالمت آمیز نشونه یه مردم های کلاس و سطح بالاست
آخرین اخبار