معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از فعالیت ۹۰۰ پایگاه اقامه نماز جمعه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت الاسلام رضوانی نسب معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در گردهمایی ائمه جمعه مازندران واقع در شرکت بین المللی تجارت برنج ایران، گفت: ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه کنون در سراسر کشور فعالیت داشته و ایجاد پایگاه جدیدی را دستور کار نیست.

او با اشاره به تعداد ائمه جمعه گزینش شده و جدید برای تعداد ائمه جمعه سراسر کشور، افزود: حدود ۲۰۰ نفر از آقایان هم اکنون وارد مجموعه شورای سیاست‌گذاری شدند و جزو ائمه جمعه جدید هستند که وارد کار شدند.

حجت الاسلام رضوانی نسب گفت:این افزایش تعداد با حضور ریاست جدید شورای سیاست‌گذاری و طی سه سال اخیر بوده است.

او افزود: با توجه به کاهش پیک شیوع کرونا از هفته گذشته به غیر از ۲۵ پایگاه سایر پایگاه‌ها اقامه نماز جمعه برپا شد.

حجت الاسلام رضوانی نسب گفت: اقامه نماز جمعه تهران نیز با اذن مقام معظم رهبری از این هفته در مکان دائمی اقامه نماز جمعه این شهر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه درمازندران هم موضوع همایش را وظایف و رسالت ائمه جمعه خواند و گفت: هر یک از ائمه جمعه رسالت و وظایف خودشان می‌دانند و در همه فراز و نشیب‌های سیاسی و اجتماعی چه مخالف، چه موافق عمل کردیم.

او وظایف اصلی ائمه جمعه را دعوت به آن وجوهات، استقامت و اقامه عدالت بیان کرد و گفت: باید سعی کنیم تا حق به صاحب حق رسیده، مبارزه با فساد را دستور کار قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه مردم با کمبود ناراحت نیستند، اما از تبعیض ناراحتند، افزود: ائمه جمعه بر این وظایف خود بشناسند تا جلوی این تبعیض گرفته شود.

برنج شمال با ورود به بورس به قیمت اصلی خود در بازار رسید

سیداسماعیل یزدان پناه مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه‌های برنج ایران هم دراین همایش، گفت: برنج شمال با وارد بورس به قیمت اصلی اش در بازار رسیده و باعث رضایتمندی کشاورزان شده هست.

او با بیان اینکه مرکز برنج با سهام ۵۰۰ نفر از تجار، کارخانه داران و کشاورزان در غالب سهامی خاص در سال ۸۸ تاسیس و در سال ۹۳ کلنگ آن به زمین زده شد، افزود: فاز اول پایانه برنج در ۵۰ هزار متر مربع کارخانه به بهره‌برداری رسید.

یزدان پناه با اشاره به اینکه مرکز در یکی از مهم‌ترین نقاط مازندران با حدود ۷۰ درصد برنج‌های تولیدی استان در شعاع ۵۰ کلیومتری این منطقه در سه فاز ساخته شده است، گفت: ساختمان مسجد، ساختمان تجاری اعم از تمام نهادها، ادوات کشاورری و در فاز سوم ساختمان بزرگ اداری و هتل است تا از دیگر شهر‌ها و کشور‌های همسایه بتوانند در اینجا معامله کنند.

او با بیان اینکه مرکز تاکنون موفق به حضور در نمایشگاه مسکو، قطر و ازبکستان شده است، افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی شناساندن برنج کیفی مازندران طارم است اگرچه برنج ایرانی واقعا مظلوم واقع شده و در کشور‌های همسایه، ما را کشوری بیابانی تصور می‌کنند، اما با حضور در این نمایشگاه‌ها بسیاری متعجب شدند.

مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران لزوم چنین بستر مناسبی را بازرگانی در همه حوزه‌ها الزامی دانست و گفت: برای تولید برنج هم باید به این شکل باشد، حمایت انجام شود و سیستم در چهارچوب درست قرار بگیرد.

مدیرعامل مرکز پایانه‌های صادرات برنج با اشاره به اینکه در قیمت گذاری نیاز است تا هزینه کشاورز در سال جاری در نظر گرفته شود، افزود: برنج طارم ۲۹ تومانی به دلیل کمبود محصولات و مخارج ۴۰ هزار تومان برای کشاورز تمام شد، برنج را می‌توان ارزان کرد، ولی به قیمت ویلا سازی و نابودی امنیت غذایی کشور مانند شعارهای، چون فرزند کمتر.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.