مهردادی گفت: آمیختن روح معنویت با مهرماندگار تعلیم و تربیت در آغازین هفته‌های سال تحصیلی جدید، می‌تواند به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس منجر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، به همت اداره آموزش و پرورش، کنگره ۳۰۰۰ شهید استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران، یادواره شهدای دانش آموز با عنوان چهره‌های آسمانی در دبیرستان دخترانه شاهد دهلران برگزار شد.

مهردادی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه ۵۵ شهید فرهنگی و ۳۷۰ شهید دانش آموز در استان ایلام تقدیم آرمان‌های والای انقلاب اسلامی شده است، گفت: آمیختن روح معنویت با مهرماندگار تعلیم و تربیت در آغازین هفته‌های سال تحصیلی جدید، می‌تواند به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس منجر شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازگشایی حضوری مدارس گفت: هر زمانی که زیرساخت‌های لازم برای حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس محیا شود، مدارس بازگشایی می‌شوند.

او شرط اصلی آموزش حضوری را واکسینه شدن تمامی دانش آموزان و معلمان دانست و اظهار کرد: لازم است با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پیشگیری و واکسیناسیون از ورود موج ششم کرونا جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه دهلران نیز در این یادواره به نقش بی بدیل شهدای دانش آموز دیروز در امنیت کنونی کشور اشاره کرد و فتح قله‌های دانش و پیشرفت علمی دانش آموزان امروز را مرهون از جان گذشتگی دانش آموزانی دانست که از پشت نیمکت‌های درس آموزی به جایگاه والای انسان زایی عروج کردند.

برپایی نمایشگاه عکس شهدای دانش آموز، ایستگاه نقاشی و دلنوشته از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

شهرستان دهلران در دوران دفاع مقدس ۴۱ شهید دانش آموز و ۵ شهید فرهنگی را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی نموده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.