سرپرست معاونت صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال پروانه تولید انفرادی برای ۷۷۲ نفر از فعالان این حوزه صادر یا تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، توحید دلاور قوام، سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در 6ماهه نخست امسال 12 مورد توسعه کارگاه‌های گروهی صنایع‌دستی و صدور پروانه تولید کارگاهی و جواز تاسیس را در سطح استان شاهد بودیم.
او بیان کرد: در همین مدت توسعه کارگاه‌های انفرادی صنایع‌دستی و صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی برای 772 نفر از فعالان و صنعتگران حوزه صنایع دستی انجام شده است.

قوام افزود: بیمه 39نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی  از محل صندوق اجتماعی، ایجاد اشتغال برای بیش از 200 نفر از محل صدور مجوزهای صنایع‌دستی و ارسال یک پرونده صنایع‌دستی استان برای پبت در ردیف میراث ناملموس از دیگر اقداماتی بوده که در نیمه نخست امسال در استان انجام شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر آموزش 18 رشته صنایع‌دستی در سطح استان فعال است، گفت: اردبیل در 60 رشته بومی سنتی و رایج صنایع‌دستی تولید داشته و صنعتگران رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در این رشته‌ها اقدام به تولید و عرضه محصولات خود می‌کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: در راستای توسعه کمی و کیفی تولیدات صنایع‌دستی در کنار حمایت از فعالان این بخش، ارائه آموزش در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی نیز در سطح استان هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.