رئیس پلیس پایتخت از کشف ۳۵۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری در 6 ماهه اول امسال خبر داد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خرید و فروش اسلحه در پایتخت و در مقابل اقدامات پلیس برای جلوگیری از این موضوع، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به طور جد دنبال می‌کنیم و واقعا خط قرمز ما است، بحث استفاده و حمل سلاح است.

وی افزود: به طور مرتب طرح‌های مختلفی را برای این منظور اجرا می‌کنیم، در ۶ ماهه اول سال ۳۵۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و متهمان مربوط به این پرونده‌ها را دستگیر کردیم.

رئیس پلیس تهران با بیان کشف هزاران قبضه سلاح سرد، تصریح کرد: در کنار برخورد با حاملان و استفاده کنندگان از سلاح گرم، موضوع سلاح سرد و شبهه سلاح به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: روند استفاده یا وجود سلاح در تهران کاهشی است و با همین مقدار کم در حال مبارزه همه جانبه برای دستگیری مخلان امنیت هستیم.

سردار رحیمی ادامه داد: در بحث استفاده از سلاح در پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه حدود ۱۴ درصد کاهش تشکیل پرونده را نسبت به سال گذشته داریم.

وی افزود: این هشدار را به مجرمان و متخلفان می‌دهم که هرگونه استفاده از سلاح، حمل و نگهداری آن برابر قانون تخلف و مجازات سخت و سنگینی در انتظار افرادی که دست به این اقدامات می‌زنند، است.


بیشتر بخوانید

در کشور قاچاقچی اسلحه داریم اما مافیای خرید و فروش سلاح نداریم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
اگه فقط به مسنا فروخته باشن نباید مجازاتشون تشدید بشه و مجتزاتشون باید در حد قانون باشه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۱۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آیا غیر از قاچقچیان اسلحه که از مرزهای خارجی کشور ایران اسلامی عزیزمان وارد می کنند و به ملت می فروشندبه طرق مختلف آیا از سلاحه های تولید داخلی هم از طریق دلالان اسلحه داخلی سلاح را مابین مردم قاچاقی می فروشند ؟ !!! اگر مرزهای کشور و دلالان قاچاقچیان داخلی و خارجی سلاح بازرسی و کنترل شدید شوند و ته لنجی ها بازرسی دقیق شوند کوله برها دقیقا کنترل شوند خودروهای شوتیهای قاچاقچیان کنترل شوند اسلحه گرم بی مجوز قانونی دست مردم نمی افتد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار