رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز بر لزوم رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی همه مردم تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امرالله مردانی، رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت میزان رعایت اصول بهداشتی در شرق اهواز ۴۰ تا ۵۰ درصد است. پوشش واکسیناسیون نیز در مناطق شهری شرق اهواز ۸۲ درصد و در مناطق روستایی این منطقه نیز ۸۶ درصد است.

او افزود: بیشترین میزان کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند مربوط به حوزه روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر است و این مناطق بیشترین برگزاری نشست‌های خانوادگی، عزا و عروسی و کمترین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را دارند.

مردانی با بیان اینکه این مسائل موجب می‌شود که همچنان این نقاط موجب نگرانی ما در افزایش شیوع بیماری شوند، تصریح کرد: از ۲۶۰ بازدید روزانه همکاران ما، حدود ۴۰ مورد بهداشت فردی را عایت نمی‌کنند و یک‌پنجم خدمت‌دهندگان نیز از ماسک استفاده نمی‌کنند که در شرایط کرونایی این آمار خوب نیست.

رئیس مرکز بهداشت شرق افزود: نیمه آبان‌ماه قطعا مدارس بازگشایی خواهند شد، اما پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی به سختی به ۵۰ درصد رسیده است. هنوز برخی خانواده‌ها با اکراه و به سختی نسبت به واکسیناسیون فرزندان‌شان اقدام می‌کنند و اکنون بیشتر به واکسیناسیون سیار روی آورده‌ایم. در ۲۳ نقطه اهواز پایگاه تجمیعی واکسیناسیون راه‌اندازی شده و تنوع واکسن نیز موجود است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.