طیبی گفت: دولت باید بپذیرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونگذار است و در تهیه هر سندی باید حضور داشته باشد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در جلسه ۸۴۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی سه سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی و نقشه مهندسی فرهنگی تهیه شده است.

او افزود: با توجه به اینکه بنده توفیق حضور در شورا را در دولت نهم و دهم و دولت یازدهم و دوازدهم دارم. سوال این است که چقدر ما وقت گذاشته‌ایم تا ببینیم این اسناد اجرایی شدن یا نه؟ از نظر من به ویژه در حوزه توسعه علمی و فناورانه اسناد اجرایی نشده‌اند. اسناد بخشی هم در شورای راهبری نقشه جامع تهیه کردیم که خیلی با دولت مرتبط نباشد. علت این امر این است که دولت ما شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان سیاست گذار عالی قبول ندارد. در جلسات هم اگر جسمش حضور داشته باشد اما روحش نیست تا این مشکل حل نشود این مسائل حل نخواهد شد.

طیبی تصریح کرد: آیت الله دکتر رئیسی کار خوبی انجام دادند که در شورای عالی فرهنگی در این زمینه صحبت‌هایی شده است اما به این سخنان جدی هنوز نرسیده که دولت باید بپذیرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونگدار است و اگر سندی تهیه می‌شود، در اجرایش حضور جدی داشته باشد. بهترین فناوری‌ها تولید می‌شود، اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد یعنی اراده و برنامه‌ای در این زمینه نیست؛ شورای عالی باید در این خصوص با دولت به تعیین تکلیفی برسد. همچنین معاون اول رییس جمهوری باید به عنوان مجری ابلاغ کننده مصوبات در جلسات حضور داشته باشد تا این مسائل حل نشود، دور خودمان می‌گردیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار