در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات توزیع تریاک و حشیش توسط زوج جوان در غرب تهران تا دستگیری سارقان محتویات خودرو در شهرستان شهریار مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، تصویر «مهدی اخوان» متهم به ادعای اعتبار و نفوذ نزد ماموران دولتی و قضایی، غصب و جعل عناوین و جعل اسناد رسمی و کلاهبرداری در راستای اجرای بند «ب» ماده ۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری جهت شناسایی شکات به دستور مقام قضایی منتشر شد.

متهم «مهدی اخوان» بدون داشتن هر گونه سمتی در دستگاه‌ها و با چهار سابقه کیفری از طریق اعمال نفوذ و تطمیع برخی از مسئولان، اقدام به کلاهبرداری از اشخاص در برخی از محاکم و ادارات می‌کرده است.

متهم «مهدی اخوان» متولد سال ۱۳۵۱ که خود را سردار نظامی معرفی می‌کرده است، در جریان فرایند مجرمانه خود در حوزه‌های قضایی و دولتی ورود می‌کرده و تاکنون ۲۰ نفر از مالباختگان شناسایی شدند که اکثریت آن‌ها از مسئولان هستند.

متهم اخوان تحت عنوان خرید ملک، خودرو و خرید سربازی از اشخاص مبالغی بالغ بر شش میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

سردار قلابی بازداشت شد/ دستگیری مدیر کانال فروش داروهای غیرمجاز با ۱۵ هزار دنبال کننده/ توزیع تریاک و حشیش توسط زوج جوان در غرب تهران

فرد یاد شده، با دریافت گزارشاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی در منزل خود بازداشت شد که مبادرت به صحنه‌سازی برای فریب ماموران کرده بود و صحنه را به‌گونه‌ای آراسته بود که گویی با استفاده از پرده، از پنجره اتاق به بیرون رفته است؛ این صحنه‌سازی، در حالی صورت گرفت که متهم، در لحظه بازداشت، زیر تخت، خود را پنهان کرده بود.

سردار قلابی بازداشت شد/ دستگیری مدیر کانال فروش داروهای غیرمجاز با ۱۵ هزار دنبال کننده/ توزیع تریاک و حشیش توسط زوج جوان در غرب تهران

متهم اخوان در جریان برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری، با حضور در ستاد انتخاباتی یکی از نامزد‌ها به‌منظور ارتباط گیری با برخی از مسئولان جهت پیشبرد اهداف مجرمانه خود فعالیت می‌کرده‌است.

علاوه بر این، متهم اخوان در برخی از پرونده‌های اقتصادی با ادعای اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، اقدام به دریافت وجوهی کرده‌است.

سردار قلابی بازداشت شد/ دستگیری مدیر کانال فروش داروهای غیرمجاز با ۱۵ هزار دنبال کننده/ توزیع تریاک و حشیش توسط زوج جوان در غرب تهران

پرونده این کلاهبرداری در حال حاضر در شعبه ۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸) در حال رسیدگی است و شکات جهت اعلام شکایت می‌توانند به دادسرای کارکنان دولت واقع در خیابان پانزده خرداد، ضلع غربی میدان پانزده خرداد، ساختمان دادسرای مرکز مراجعه و یا با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی شکایت خود در پرونده ۰۰۰۰۲۷۲ را ثبت نمایند.

گفتنی است؛ متهم، در حال حاضر با صدور قرار بازداشت موقت، بازداشت است.

دستگیری مدیر کانال فروش داروهای غیرمجاز با ۱۵ هزار دنبال کننده

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پی رصد‌های فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا کانال تلگرامی با بیش از ۱۵ هزار دنبال کننده شناسایی کردند که مدیر کانال به توزیع و فروش داروی غیرمجاز و کمیاب اقدام می کرد.

وی با اشاره به اینکه ماموران پلیس فتا با تکمیل رصد‌های اطلاعاتی موفق شدند، هویت و مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی و تردد وی را تحت کنترل در بیاورند، گفت: با هماهنگی‌های قضائی در بازرسی از داخل منزل وی، ۷ هزار عدد انواع قرص و دارو‌های قاچاق و غیرمجاز کشف شد و در ادامه یک متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه دارو‌های تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری کنید.

اجرای حکم اعدام آرمان متوقف شد

عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع آرمان عبدالعالی از به تعویق افتادن حکم اعدام موکلش خبر داد گفت: هنوز دلیل به تعویق افتادن حکم مشخص نیست.

وی افزود:هنوز مشخص نیست که دلیل به تعویق افتادن حکم درخواست ما از رئیس قوه قضاییه برای عدم اجرای حکم بوده و یا رضایت اولیای دم مقتول.

سردار قلابی بازداشت شد/ دستگیری مدیر کانال فروش داروهای غیرمجاز با ۱۵ هزار دنبال کننده/ اجرای حکم اعدام آرمان متوقف شد

گفتنی است؛ آرمان عبدالعالی در سال ١٣٩۴ به علت قتل غزاله به قصاص محکوم شد، بر اساس ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی دیوان عالی در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ با محاکمه مجدد آرمان موافقت کرد که حکم قبلی مجدد تایید شد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی رئیس شورای حل اختلاف ظهر ۲۴ مهرماه در جمع خبرنگاران از تلاش شورای حل اختلاف برای کسب رضایت از خانواده غزاله خبر داد.

در حالی که قرار بود بامداد امروز چهارشنبه ۲۸ مهرماه حکم قصاص آرمان اجرا شود این حکم به تعویق افتاد.

توزیع تریاک و حشیش توسط زوج جوان در غرب تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اظهار کرد:  در پی انجام چندین مرحله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران معاونت عملیات ویژه این پلیس دریافتند یک زوج جوان با تهیه مقادیری مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک اقدام به خرده فروشی مواد مذکور در غرب پایتخت می‌کنند.

وی افزود: به دنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان مشخص شد نامبردگان به تازگی یک بار مواد افیونی را از قاچاقچیان شرق کشور خریداری و ضمن انتقال آن به حومه پایتخت مترصد آن هستند تا در فرصتی مناسب مواد را به تهران منتقل کرده و اقدام به توزیع آن کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت تصریح کرد: به دنبال این موضوع ماموران با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان، مخفیگاه و محل فعالیت آنان را در حومه شهر تهران در یک خانه مسکونی شناسایی و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری مشارالی‌ها آغاز شد.

وی افزود: با تجمیع اطلاعات بدست آمده موضوع به مقام قضائی منعکس و دستور بازداشت مهمان صادر شد و در ادامه روز گذشته ماموران با رعایت موازین شرعی و قانونی ضمن ورود به مخفیگاه متهمان، آنان را در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر کردند

سرهنگ حسنوند تاکید کرد: در جستجوی خانگی ماموران اعزامی موفق شدند ۵۴ کیلوگرم حشیش و تریاک کشف کنند، متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و ضمن انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شدند.

دستگیری سارقان محتویات خودرو در شهرستان شهریار

سرهنگ فردین جوزانی فرمانده انتظامی شهرستان شهریار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهریار، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ امیریه با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی نامحسوس موفق به دستگیری، سارق محتویات داخل خودرو در یکی از محلات شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به ۱۱ فقره سرقت داخل خودرو، در مناطق مختلف شهرستان شهریار اعتراف کرد.

سرهنگ جوزانی با اشاره به انتقال متهم به مرجع قضائی تاکید کرد: وسایل نقلیه خود را به لوازم بازدارنده سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف لوازم جانبی تلفن همراه و اقلام الکترونیکی قاچاق در جمهوری

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: ماموران انتظامی این پلیس حین گشت زنی و کنترل معابر عمومی در محدوده خیابان جمهوری به یک دستگاه خودرو وانت مزدا مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۵۵۴ عدد لوازم جانبی موبایل، ۶۳۱ دستگاه لوازم الکترونیکی قاچاق فاقد بارنامه و مجوز قانونی و کمرگی کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش مالی کالای قاچاق کشف شده در این عملیات را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: راننده خودرو دستگیر و به مقر این پلیس برای تحقیقات پلیسی انتقال یافت و در ادامه متهم در پی جوئی‌های پلیسی اظهار کرد، محموله خودرو را از یک انبار کالا در فیروز بهرام بارگیری کرده است و با دریافت کرایه مقرر بوده که به یک واحد صنفی در خیابان جمهوری تحویل بدهد که قبل از رسیدن به مقصد دستگیر شده است.

به گفته سرهنگ گودرزی، کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

رفع تصرف بیش از هزار متر زمین از ید متجاوزان در شهریار

سرهنگ سید هاشم حسینی خواه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: برابر اخبار و اطلاعات به دست آمده مبنی بر تصرف غیرقانونی یک قطعه زمین به مساحت هزار و ۲۰۰ متر در شهرک والفجر شهرستان شهریار، ماموران پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضائی، ۲ متهم را دستگیر کرده و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین تصرف شده را ۱۲ میلیارد تومان برآورد کردند، از شهروندان خواست هرگونه تصرف غیرقانونی و زمین خواری توسط افراد سودجو را جهت اقدام قانونی به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

به گفته سرهنگ حسینی خواه، با هماهنگی مقام قضائی، مالک اصلی زمین شناسایی و ملک تحویل نماینده حقوقی وی شد.


بیشتر بخوانید

ایجاد کسب و کار با خرید و فروش سلاح در فضای مجازی/ خفت گیر محله عبدل‌آباد دستگیر شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار