خدرلو گفت: ایجاد تفرقه و شکاف مذهبی بین اقوام مختلف خطرناک‌ترین سلاحی است که دشمنان اسلام علیه مسلمانان استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار مهاباد ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: در ایران اسلامی نیز از اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون، دشمنان این مرز و بوم از راه‌های مختلف به فکر ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب بودند که با بصیرت و هوشیاری قومیت‌های مختلف این سیاست نقش برآب شده است.

وی با بیان اینکه در اطراف پیامبر اکرم (ره) همه نژاد‌ها از جمله عرب و غیرعرب حضور داشتند، افزود: قرآن کریم پیامبر گرامی (ص) را کامل‌ترین الگو و اسوه حسنه همه انسان‌ها در همه دوران معرفی می‌کند تا آنان که در جستجوی حق و رستگاری بوده و در پیمودن راه کمال، از ایشان پیروی کنند.

فرماندار مهاباد تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی شاخصه و ویژگی مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آن همه مسوولان و دست اندرکاران امر اداره کشور براساس شایسته سالاری و بدون در نظر گرفتن مذهب و قومیت انتخاب می‌شوند.

خدرلو، با اشاره به انتصاب امیر دریادار "شهرام ایرانی" به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط مقام معظم کل قوا گفت: انتخاب بجا و شایسته این فرمانده کردزبان سرآغازی نوین و نقشه راهی برای سران قوا و سایر دستگاه‌های اجرایی در انتخاب مدیران و استفاده از ظرفیت سایر اقوام ایران اسلامی در اداره امور مملکت و پست‌های کلیدی کشور بود که در دولت حجت الاسلام رییسی با انتخاب یکی دیگران از افراد اهل سنت به عنوان دستیار اول رییس جمهور ادامه پیدا کرد.

وی وحدت را ضامن حفظ همبستگی و انسجام نظام دانست و تاکید کرد: در سایه وحدت عملی بین مذاهب و قومیت‌های مختلف در سطح کشور، راه نفوذ دشمنان در جامعه اسلامی بسته شده و دسیسه‌های متعدد آن‌ها نقش برآب شده است.

فاصله زمانی میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر اسلام (بنابر روایات اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول (بنابر روایات شیعه) با درایت امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است؛ این اقدام، مسأله‌ای را که شاید می‌توانست عاملی برای تشدید اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی باشد، موجب وحدت آفرینی بیشتر میان مسلمانان کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.