برای اولین بار در کشور مربیان فعال جمعیت هلال احمر کارت شناسایی معتبر دریافت کردند.

رضایی مدیرجمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امروز در شهرستان بیرجند ۵۰ نفر مربی هلال احمر از سراسر استان دعوت و کلاس باز آموزی پیشرفته cpr برای این افراد برگزار شد.

او با اشاره به اینکه دریافت کارت مربیگری یکی از خواسته‌های دیرینه مربیان جمعیت هلال احمر از سال‌های گذشته تاکنون بوده است افزود: بعد از گذشت سال‌ها خواسته مربیان محقق و ۱۴۶ کارت مربیگری از تهران برای مربیان فعال جمعیت هلال احمر استان صادر و امروز تحویل این افراد شد.

رضایی ادامه داد: البته یکی از مشکلات این کارت‌های مربیگری رتبه بندی و درجه بندی نادرست مربیان در این کارت‌ها است که پیگیر این موضوع هستیم تا درجه مناسب هر مربی روی کارت آنان درج شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد:از آنجایی که آموزش در جمعیت هلال احمر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایه‌های فعالیت است تلاش‌های زیادی برای مرتفع کردن مسیر آموزش صورت گرفته است که قسمت زیادی از آن که مربوط به بخش کشوری است، بی نتیجه مانده است.

او بیان کرد: در جهت بیشتر شدن آموزش‌های هلال احمر به افراد، از ابتدای پارسال تاکنون ۱۳۶ خانه هلال در استان تأسیس و راه اندازی شده است و امروز ۲۹ مانکن آموزشی که با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان تهیه شده است به مربیان برخی از خانه‌های هلال استان تحویل داده شد.

رضایی ادامه داد: مشکلات زیادی از جمله کمبود امکانات آموزشی، کمبود بودجه برای حق تدریس مربیان، مرتب برگزار نشدن جلسات بازآموزی مربیان، ناقص بودن برنامه‌های ارتقائ مربیان، عدم تخصیص امکانات اسکان به مربیان در شهر‌های دیگر کشور، نبود منابع و محتوای آموزشی و مشکلات زیاد دیگری بر سر راه مربیان جمعیت هلال احمر استان و کشور وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر ما در جمعیت هلال احمر استان نیروی فعال و متخصص داریم، اما منابع مالی بسیار کم و ناچیز است که باید نسبت به تأمین آن و توجه بیشتر به این قشر تلاش شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.