آمره‌ای گفت: تا به حال مطالعات فرونشست در استان مرکزی صورت نگرفته است.

عزت الله آمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی درباره  مطالبی که  اخیرا درباره فرونشست  زمین در استان مرکزی  مطرح شده است در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: تا به حال مطالعات فرونشست در استان مرکزی صورت نگرفته است و مطالبی که در این زمینه با موضوع استان مرکزی منتشر می‌شود مستند علمی ندارد.

آمره‌ای افزود: فرونشست زمین نیاز به مطالعات علمی و کامل زمین شناسی دارد و متولی این موضوع سازمان زمین شناسی است و این سازمان تا به حال مطالعات زمین شناسی فرونشست در استان مرکزی انجام نداده است .

او اضافه کرد: ممکن است فرو رفتن زمین در نقطه‌ای به سبب حفره‌هایی در آن نقطه باشد، اما این به معنی فرونشست زمین نیست و برای اثبات فرونشست باید مطالعات دقیق علمی انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی بیان کرد: فرونشست در اثر برداشت‌های بیش از حد سفره‌های آب زیرزمینی در منطقه وسیعی صورت می‌گیرد و در پی این برداشت زیاد، آب زمین زیر سطح خالی شده و موجب فرو نشستن و فرو رفتن زمین در این مناطق می‌شود.

او ادامه داد: سفره‌های آب در زیر زمین استحکام لایه‌های زیرین را حفظ می‌کند، اما برداشت زیاد و خالی شدن از سفره آب زیر زمینی  موجب ریزش و فرونشست سطح زمین می‌شود و فروچاله‌ها را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.