رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان گفت: هفته وحدت فرصتی برای شناسایی و تحقق راهکار‌های تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام سید حسن فاضلیان,رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی با تمام اقوام و پیروان همه مذاهب گفت: هفته وحدت فرصتی برای شناسایی و تحقق راهکار‌های تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.

او امروز به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: دشمنان با اهداف شیطانی و استفاده از ابزار تفرقه افکنی بین شیعه و سنی درصدد نابودی اسلام هستند بنابراین وحدت بین مذاهب و پرهیز از هر نوع تفرقه در این زمان یک اصل ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان:تقریب مذاهب اسلامی را یک حرکت راهبردی ضروری در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در راستای تحکیم وحدت با محوریت وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص)، بیانات حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب راهگشا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان، اتحاد، همدلی و اخوّت اسلامی را یکی از نیاز‌های اساسی در تداوم رونق و بالندگی کشور برشمرد و تاکید کرد: تقویت تجلی وحدت و یکپارچگی ملت سلحشور و همیشه در صحنه با همه مذاهب و گرایش‌ها با کمک تمامی دستگاه‌ها بیش از بیش انجام شود.

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته وحدت با شعار " ما امت رسول الله (ص) هستیم " برگزار می‌شود عنوان کرد: برپایی جشن‌های متنوع در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فضاسازی شهری از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

او یادآور شد: روزشمار هفته وحدت با عناوین سه شنبه دوازدهم ربیع الاول (۲۷ مهرماه) امت واحده، چهارشنبه سیزدهم ربیع الاول (۲۸ مهرماه) فلسطین و مقاومت، پنجشنبه چهاردهم ربیع الاول (۲۹ مهرماه) صلح و همزیستی مذهبی، جمعه پانزدهم ربیع الاول (۳۰ مهرماه) مقابله با استکبار جهانی، شنبه شانزدهم ربیع الاول (۱ آبان) حمایت از مظلومان جهان، یکشنبه هفدهم ربیع الأول (۲ آبان) ولایت رهبری و دوشنبه هجدهم ربیع الأول (۳ آبان) نکوداشت مرحوم آیت الله تسخیری (ره) نامگذاری شده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نهاد‌های انقلابی جمهوری اسلامی ایران است که به هماهنگی و انسجام فعالیت‌های تبلیغی بین دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی نظام می‌پردازد و در ۱۲ مردادماه ۱۳۵۹ با موافقت حضرت امام خمینی (ره) فعالیت خود را آغازکرد.

به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.