حاجی بابایی گفت: در ماه‌های گذشته آنقدر ارقام غیر واقعی و دروغ نسبت به منابع مالی نظام رتبه بندی معلمان بیان شده که همه را به شک انداخته است.

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: در طول دو تا سه ماه گذشته آنقدر اعداد و ارقام غیر واقعی و دروغ نسبت به منابع مالی نظام رتبه بندی معلمان بیان شده که همه را به شک انداخته است.

وی ادامه داد: یک نفر باید به صورت کارشناسی درباره منابع مالی این لایحه اظهار نظر کند. یک فرد می‌گوید ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که این یعنی میانگین حقوق معلمان ۳۰ میلیون تومان شود. این عدد از کجا آمده است؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: امروز رسماً اعلام می‌کنم رتبه‌بندی معلمان با کیفیت مورد نظرمان برای یک سال در سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان و برای سه ماه آخر سال حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می کنم. یک ریال هم بیشتر نمی خواهد.

حاجی بابایی تصریح کرد: تاکنون چند بار حقوق معلمان را افزایش دادیم، اما زور جاهای دیگر بالاتر بوده و دست آخر معلم پس از ۵ سال همچنان نفر آخر شده است.

وی تاکید کرد: نظام رتبه بندی معلمان به موضوع رتبه‌بندی به مهندسی نیروی انسانی و سنجش معلم می‌پردازد. ای کاش دو ساعت جلسه غیرعلنی برگزار می‌شود و در این باره جمع‌بندی می‌کردیم که منابع مالی آن چه مقدار است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: برای ساختن یک آجر می گوییم کار تولیدی است اما چرا برای معلمان بیان می‌شود که اقدامی هزینه‌ای صورت می‌گیرد؟ کارشناسی های بیرون در حقیقت کارشناسی نیست و نمی دانند نظام رتبه‌بندی چیست.

حاجی بابایی یادآوری کرد که می‌خواهیم نظام مستقل برای معلمان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار