کریمیان گفت: امسال در تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان مشکلی نداشیم، اما نیاز به خون یک نیاز همیشگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدسعید کریمیان مدیرکل انتقال خون کردستان اظهار کرد: با وجود شرایط حاکم ناشی از اپیدمی کرونا خوشبختانه امسال مشکلی در جهت تامین نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی استان کردستان نداشتیم و گا‌ها با توجه به شبکه خونرسان کشوری چندین محموله خون به دیگر استان‌های نیازمند کشور نیز ارسال کرده ایم.

او افزود: نباید فراموش کرد که نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و همچنین به دلیل محدود بودن تاریخ نگهداری خون‌های اهدای لذا لازم و ضروری است که مردمان نوع دوست همواره در این امر خداپسندانه مراتب جهت اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون کردستان ادامه داد: از میان مراجعه  ۱۶هزار و ۱۹۳ نفر به مراکز خونگیری، ۱۳ هزار و ۷۱۵ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.

کریمیان گفت: از افرادی که موفق به اهدای خون شده اند ، ۱۲  هزار و ۷۴۹ مرد و  ۹۷۴ نفر زن بوده اند.

کریمیان به اهدای خون افراد مبتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: بیماران کرونایی ۲۸ روز بعد از بهبودی می توانند  جهت اهدای خون اقدام کنند.

۲۰ مرکز درمانی مصرف کننده خون در استان کردستان وجود دارد و ۲ مرکز انتقال خون ثابت در سنندج و سقز نیز به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.