به مناسبت روز اراک جشنواره ملی توسعه گردشگری پایدار و خلاق در بازار تاریخی اراک در حال برگزاریست.

سید حسن حسینی معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک گفت: طرح جشنواره ملی توسعه گردشگری پایدار و خلاق توسط موسسه مردم نهاد گردش یاران به مناسبت روز اراک ارائه شد و با همکاری میراث فرهنگی به مرحله اجرا رسید که از ۲۸ مهرماه آغاز شده  و تا ۳۰ مهرماه ادامه دارد.

حسینی افزود: افتتاحیه این برنامه امروز ۲۸ مهرماه در سرای کتابفروشان بازار اراک و همچنین دو کارگاه آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه گسترش دانش گردشگری به روز با رویکرد خلاقیت و کارآفرینی در مقاصد گردشگری نوین است.

معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی از استان‌های کمتر برخوردار است علت حمایت میراث فرهنگی از این قبیل جشنواره‌ها را نبود برنامه‌های تعاملی و رویداد‌های گردشگری در این استان و شهر اراک دانست.

او اضافه کرد: تلاش می‌کنیم رویداد‌های بیشتری را برگزار کنیم تا در نهایت به یک رویداد شاخص دست پیدا کنیم و بتوانیم هرساله جذب گردشگر داشته باشیم.

روز ۲۸ مهرماه  ، سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر به عنوان روز ملی اراک نامیده شده و از سال ۱۳۹۷ هرساله در این روز مراسم متنوعی در این شهر برگزار می شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.