معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به جای کشمکش دست‌به‌دست هم دهیم. اما اگر به جان هم بیفتیم ضعیف می‌شویم و دشمن بر ما چیره می‌شود.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سیدمحمد حسینی در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، ضمن تبریک این هفته و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: اگر ما درست عمل کنیم و رفتار ما به گونه‌ای باشد که امت واحده باشیم، دنیا به ما چشم خواهند دوخت و از ما درس خواهد گرفت.

وی افزود: اگر به جای نزاع، کشمکش و درگیری، آیه «انما المومنون إِخوة» را متجلی کنیم و در رفتار و گفتارمان آن را نشان دهیم مسلمانان دیگر هم یاد خواهند گرفت.

حسینی تاکید کرد: چرا باید برخی ملت‌های مسلمان با هم درگیر شوند و به جان هم بیفتند، مانند درگیری‌هایی که گاهی در افغانستان و عراق و سوریه می‌بینیم. این چیزی است که دشمن می‌خواهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به آیاتی که درباره تعاون، همکاری، همیاری و همدلی وجود دارد، گفت: حتی ما اگر این آیات را هم نداشتیم عقل حکم می‌کرد که اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و توسعه پیدا کنیم باید به جای کشمکش و نزاع، دست به دست هم دهیم. اما اگر به جان هم بیفتیم ضعیف می‌شویم و دشمن بر ما چیره می‌شود.

وی افزود: ما امتی و ملتی هستیم که می‌توانیم تمدن ساز باشیم و این‌ها شعار و حرف نیست. در گذشته می‌بینید چه دانشمندان، حکیمان و بزرگانی داریم که هنوز هم به آن‌ها افتخار می‌شود.

حسینی یادآور شد: حضرت امام، هفته وحدت را نامگذاری کردند و جمهوری اسلامی هم آن را با قدرت پیگیری می‌کند و به گونه‌ای نیست که بگوییم شعار می‌دهیم. حتی رهبر انقلاب هم فرمودند برخی از این شیعیانی که تفرقه ایجاد می‌کنند و به جای هفته وحدت بحث هفته برائت را مطرح می‌کنند، شیعه انگلیسی هستند.

حسینی در ادامه با ابلاغ سلام رئیس جمهور به شرکت کنندگان مراسم، تاکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بسیار علاقه‌مند هستند در این گونه محافل و مراسم مختلف در شهر‌های مختلف شرکت کنند. انشاءالله این روحیه همه مسئولان باشند که از نزدیک مسائل را لمس و درک کنند و مشکلات مردم را ببینند.

وی با بیان این که انشاءالله روز به روز شرایط بهتر شود، گفت: در همین داستان واکسن دیدید که می‌گفتند که کلی زمان می‌برد تا نوبت ما شود، اما به لطف خدا و تلاش دولت مشکلات حل و این گره باز شد. در حوزه‌های دیگر اگر ما تلاش کنیم و بر حل مسائل متمرکز شویم و اگر به تعارض منافع نباشد و به دنبال منافع خود نباشیم مشکلات حل می‌شود.

وی در پایان با تبریک مجدد میلاد پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: پیامبر نیامده ما را فقط به دعا و عبادت فرا بخواند، پیامبر آمد که هم دنیای ما آباد شود و هم در آخرت عاقبت به خیر شویم و به جای این که بخواهیم به حقوق دیگران تعدی کنیم، ایثار و فداکاری داشته باشیم و برای مردم آرامش و امنیت ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
France
7891
۱۴:۵۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
چون به همدیگر ظلم میکنیم خداوند هم دعاهای ما را مستجاب نمیکند. و دشمن را بر ما چیره میگرداند. مال یتیم میخوریم. خدا هم برکت را از ما میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۸:۵۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
سلام اگر با هم دزدی کنیم و با احتکار گران و اختلاسگران همسو شویم خطر آن از نفوذ طالبان و صهیونیست بیشتر است . چرا که نفوذ آنها باعث حرکت و ظلم ستیزی می شود و راه شهادت طلبی باز می گردد .ولی با مماشات با دزدان ،رانت خواران ، دلالان ، قاچاقچیان و ... بخصوص کسانی که در قوه قضائیه ، مجریه و مقننه حضور دارند ، دین و دیانت نابود می گردد و مردم از معنویت بسوی مادی گرایی و حتی کمونیست سوق پیدا می کنند . زیرا انسان حتی اگر خطا کار هم باشد از خطا بیزار و حکومت را منشاء خطای خود می داند . لذا وحدت یعنی اقتدار . برخورد سختگیرانه با کسانی که در هر پست و لباسی به ملت خیانت می کنند و در پی ثروت اندوزی از هر راهی هستند .مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۰۹:۵۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
پ این چهل ساله دستاتون کجا بوده،، تو جیب مردم که حالا دست در دست هم بدهیم..بچه ها خارج، جیب ها پر، املاک خریداری شده خاک ایران معدن طلای ایران و همه وهمه را فروختین...حالا دست در دست هم.باشه هر چه این 42 سال بردین با مردم قسمت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
جناب حسینی این ایه ان المومنون اخوه درزمان روحانی هم بود یاالان خدا برای رئیسی نازل کرد؟ چرا درزمان روحانی دست بدست هم نمیدادید تا دشمن چیره نشود؟ اقای جسینی از سال96برروحانی تاختید توهین کردید تهمت زدید چوب لای چرخ دولت گذاشتید دولت سایه تشکیل دادید اعتراضات دیماه96مشهد را براه انداختید مصوبات دستوپا گیر برهلیه روحانی مصوب کردید و................. ایا الان نوبت شماشده دم ازوحدت میزنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
تنها چیزی که میتونه جلوی به جون هم افتادن رو بگیره پیدا کردن راههای حل اختلافه
آخرین اخبار