رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

محمد جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان کمیسیون حضور پیدا کردند. در این نشست پیرامون مسائل و مشکلات تامین نهاده های دامی بحث شد و ساداتی نژاد قول داد که تا پایان مهر تمامی ثبت سفارش نهاده‌های دامداران و مرغداران تامین شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: برای تامین نهاده دامی مورد نیاز کشور ماهانه به یک میلیارد دلار نیازداریم که با توافق وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی روند تخصیص ارز شرایط بهتری در مقایسه با گذشته دارد؛همچنین وزیر جهاد کشاورزی از تهیه دامدار کارت با همکاری بانک کشاورزی خبر داد. در قالب این کارت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد در اختیار دامداران به منظور تامین خوراک دام قرار خواهد گرفت. ساداتی نژاد زمان توزیع دامدار کارت را از ۵ ماهه پایانی امسال اعلام کرده است.

عسگری افزود: با دامدار کارت به ازای هر دام ۱۳۰ هزار تومان تسهیلات یک ساله با سود ۶ درصد در اختیار دامداران قرار می‌گیرد. همچنین سالانه به ۴ میلیون ۵۵۰ هزار تن کود شیمیایی نیاز داریم که بخشی از آن را در داخل کشور تولید می‌شود. بر اساس اعلام رئیس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شرایط توزیع کودها در داخل کشور فراهم شده و ۵۰ درصد تخفیف برای کشاورزان اعمال می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رئیس سازمان پشتیبانی اعلام کرده در حال حاضر ۲ میلیون ۷۸۲ هزار تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد که باید بارگیری و در سطح کشور توزیع شود. اما از ابتدای سال تا کنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن جو را خریداری و بخشی از آن را توزیع کرده است. مشوقی از سوی سازمان پشتیبانی امور دام برای دامداران دارای دام آبستن درنظر گرفته شده تا در صورت نگهداری دام‌های خود نهاده دریافت کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار