محمد رستمی گفت: تمایل برای سرمایه گذاری در منطقه دوغارون از سوی سرمایه گذاران افزایش یافته و مشکلات بسیاری رفع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رستمی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: مشکل چندین ساله در دوغارون مانع توسعه آن شده بود که از سال گذشته با تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون زمینه توسعه آن فراهم شده و شرایط رو به بهبودی است بطوری که وضعیت کنونی قابل مقایسه با ۱۰ سال قبل نیست.

او افزود: پس از ابلاغ طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، مراحل اداری تملک زمین بطور کامل انجام شد و هم اینک مراحل آماده سازی زمین شامل جدول کشی و خیابان کشی آن در حال انجام است تا بتوان زمینه را برای واگذاری قطعات زمین به سرمایه گذاران فراهم کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: در حال حاضر ۷۹۵ هکتار از مجموع هشت هزار و ۷۰۰ هکتار زمین منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بطور کامل تملک شده و متقاضیان بسیار اعم از ایرانی و افغانستانی برای سرمایه گذاری در آن اعلام آمادگی کرده اند.

رستمی درباره تصویب نشدن طرح "تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد" نیز بیان کرد: این امر مربوط به نقصان در زیرساخت‌ها نیست بلکه ناشی از وضعیت شهرستان تایباد است.

او تصریح کرد: تایباد فقط با کشور افغانستان ارتباط دارد و راه دسترسی به آب‌های آزاد برای آن میسر نیست، اما وجود مناطق آزاد برای جزایری مانند قشم و کیش که به آب‌های آزاد دسترسی دارند، می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شرق شهرستان تایباد در مرز ایران و افغانستان قرار گرفته و راه‌اندازی آن در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.